-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Elgtest: nå er det BMWs tur
Svenskene elsker å sette nye biler i et dårlig elg-lys. Nå er det BMWs 5-serie som får pepper.

Det er Teknikens Värld som har tatt BMW 523i ut på prøvebanen og som konkluderer med at dette er slett ikke bra. Det virker som om bladet karakteriserer denne modellen som ganske sladd-glad. Selv må jeg si at jeg blir ganske glad av en sladd eller tre, men det skal visstnok ikke forekomme lenger akkurat det. (Jeg får se å finne meg en gammel hekkmotor-Skoda, sladdgladere er det vanskelig å finne på denne siden av gamle Bobler).
Svenskene forteller at ved en kraftig oppbremsing med tilhørende rattmanøver brukte bilen ikke bare hele banen, men vel så det. Stabilitetskontrollen fungerer ikke bra nok, hastigheten reduseres ikke nok og hekken kommer alt for langt ut.
Selv synes vi det er litt trist at det skal være en forutsetning at bilen er ment å rydde opp for alle blemmene dine, på den annen side er det selvfølgelig enda tristere når en av blemmene dine forårsaker mer enn økonomisk skade. Så bladet har sikkert rett i utgangspunktet sitt, at disse såkalte førerassistentene bør virke optimalt.
Du kan se filmene Teknikens Värld tok opp fra testen sin på www.teknikensvarld.se
NB!
I denne artikkelen forteller vi bare hva Teknikens Värld har kommet frem til. Men vi lar selvsagt også BMW slippe til med sine meninger, noe dere kan lese her:
www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=27753