-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Vårt valg
Begge bilene representerer det beste av kjøreegenskaper i klassen. Golfen er mest anonym i sitt ytre, men vi har sans for GTI-rattet med integrert tommelkontroll for radio og kjørecomputer. Instrumentbelysningen er det mer delte meninger om, noen synes at det er tøft med blått lys, andre synes det motsatte. Uansett, instrumentene er lettleste og funksjonelle. Golfens chassis er fint balansert, men likevel håret bak Focus. Den elektrhydrauliske styringen ligger også det lille merkbare etter i presisjon og respons.
Focus har en frekkere design, samtidig er det nydelig balanse i bilen, både i selve chassiset og i styringen. Alt i alt legger vi stor vekt på bilenes kjøreegenskaper med tilhørende kjøreglede. Her scorer Focus ST et poeng mer enn Golfen. Legg også til at større bagasjerom og lavere støy gir plusspoeng – men så kan vi trekke fra et poeng for høyere pris...
Alt i alt står vi igjen med Focus ST som vårt førstevalg – den haler i land en knepen poengseier.
LES VIDERE:
- Innledning
- VW Golf GTI
- Ford Focus ST
- Priser og tekniske data