-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Porsches raskeste 911
Det er noen uker siden vi viste spionbilder av nye 911 GT2 – nå er de første offentlige bildene av råtassen her.
Klikk HER for alt fra Frankfurt!
Nye 911 GT2 som blir presentert på Frankfurt Motor Show i september blir den kraftigste 911 som Porsche noen gang har serieprodusert.
0-100 kilometer i timen går unna på 3,7 sekunder, og toppfarten skal være 329 kilometer i timen.
GT2 kommer bare med bakhjulstrekk og en manuell sekstrinnskasse - de voldsomme luftinntakene viser at dette er en skikkelig råtass.
Forskjellen på bildene som våre spioner i Carparazzi har tatt og de som nå er sluppet av Porsche, viser at det var en så godt som helt ferdig bil som var ute og rullet.
Redusert forbruk – mer kraft
Den såkalte miljøbølgen har slått over mange høye moloer – nå også hos Porsche. De lover at bilen vil ha et forbruk på 12,5 liter pr 100 kilometer målt i henhold til New European Driving Cycle (NEDC).
Motoren er basert på den samme sekssylindrede boksermotoren som sitter i 911 Turbo. Den har to turboladere med variabel turbingeometri som gir 530 hester ved 6500 o/min. Maksimalt dreimoment på heftige 680 Newtonmeter fra 2.200 til 4.500 o/min. Med en vekt på 1.440 kilo gjør det at hver hestekraft skal frakte 2,72 kilo bil.
I kampen for redusert vekt er bakre lyddemper og eksosanlegg laget i titan noe som reduserer vekten med 50 prosent.
Karbonbremser
GT2 kommer standard med Porsches PCCB-bremser som blant annet består av bremseskiver i et komposittmateriale med karbonfiber og et keramisk material. Dette skal gi kortere bremselengde og tåle mer enn vanlige bremser. Dessuten bidrar også dette til å redusere vekten med så mye som 20 kilo.
Bilen kommer også Porsches aktive fjæring, Porsche Active Suspension Management, eller PASM på kort. 19 tommers felger med 235/35 ZR 19 foran og 325/30 ZR 19 bak setter kronen på verket.
Den nye 911 GT2 vil være ute hos forhandlerne i november. Regn med å måtte bla opp i størrelsesorden 2,6 millioner kroner om du skulle komme deg i posisjon til å kjøpe en.