-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Vi møtte på Oslo Motor Show
Bildekor 4.0
Selvfølgelig var vi innom en av de virkelige favorittene på Oslo Motor Show: Valdres Gatebil. Ikke bare hadde de mye nytt å fortelle – de hadde også en virkelig nyhet.
Valdres gatebil – en forholdvis uhøytidelig, løs organisasjon, er etter hvert blitt en institusjon innen både barneoppdragelse og bilentusiasme.
De har gitt barn fra tidlig folkeskolealder og oppover muligheter til å drive med annet enn fotball og skjermtitting, og har gitt mengder av voksne muligheter til å dele både fagkunnskaper og vanlig, gammeldags omsorg.
I dag er det hele superstrukturert i et eget stort anlegg med førsteklasses verkstedmuligheter der de unge har bygget og satt sammen mer enn èn bil – men fremdeles er tonen like lett og munter som da de spesialiserte seg på Lada og satte snømåkeren på en Niva, for den var så lett at de kunne brøyte isbane mange uker tidligere enn om de hadde brukt en tung amerikansk van som ville gått gjennom isen lenge før den lette russeren.
I tillegg til nye varianter på T-skjorte og hoodies hadde de tatt med seg en Mazda Pickup.
-Vi kjøpte to, fortalte William Scott, en av de mange som er med på å holde i trådene for dette etterhvert omfattende opplegget.
-Så lot vi de unge pelle ut de beste bitene fra hver av dem og sveiset og banket og skrudde og satte det hele sammen til en ganske grei bil – sier han og viser et strøkent interiør med fire bøtteseter. En rally-taxi?
-Vi skal ha skilter på den med tiden, men først må vi få i en skikkelig motor, lover han og åpner panseret for å vise frem et motorrom jeg kanskje har sett penere.
Men det han åpnet opp, panseret, var det i hvert fall ikke noe å utsette på.
Ikke bare var det nydelig motivlakkert, motivet var også «levende» på den måten at det blunket til deg.
Noe av det som så ut som lakk var nemlig et nytt produkt som påføres med sprøyte, kobles til en strømkilde og oppfører seg som en lyspære.
-Her er det tre forskjellige felter i dekorasjonen som oppfører seg uavhengig av de andre, derfor har vi tre forskjellige strømkretser, med kontakter under panseret, forteller han.
Micha driver med bildekor og foliering og lakk og bilpleie og har også et skadeverksted. Holder til i Fagernes og har et stort hjerte for den aktiviteten som drives av Valdres Gatebil.
Han syns de er så flinke at nå har han ansatt Lars Jemterud som daglig leder i bedriften sin.
Lars er også en av dem som har holdt i VG-trådene siden starten, og jeg går ut fra at Marshall har vurdert mulighetene for at firmaet hans ikke blir mindre involvert i det lokale ungdomsarbeidet etter dette.
Men Jemterud ser den seriøse siden ved dette nye produktet også. Ikke bare som en attraksjon ved neste sommers konkurranser i forbindelse med biltreff.
-En ting er at vi kan bruke dette på stoffer også, sier han. -Fashion får plutselig nye muligheter.
-Men tenkt på for eksempel skilt inne i tunneler eller på mørke arbeidsplasser. Eller som erstatning for refleks som er avhengig av lys for at det i det hele tatt skal gå an å reflektere.
-Dette stoffet, sier han, -kan ha med seg egen strøm fra små strømkilder som for eksempel oppladbare batterier.
Hvis man virkelig vil slå på stortrommen – stoffet er åpenbart ikke billig – kan man jo lage en to-farget bil. Ikke to-farget som vi kjenner den, men virkelig to-farget. Hvit hele dagen inntil man slår på strømmen. Da blir den plutselig mint-grønn.
Foreløpig virker det som om Marshall er alene om dette produktet, som han jobber med å få agenturet på.
Mer fra Oslo Motor Show:
-
Selge, ikke vise!
-
Oij - oij, så rosa!
-
Trafikkulykke på høyt nivå
-
Spinnvill ganger to
-
Kontakt med den store verden
-
Riktig barneoppdragelse
-
- Tydelig at motor-miljøet i Norge trenger en årlig fest som Oslo Motor Show
-
Mye mer enn bare Tesla Killer
-
Norsk seier i Scandinavian Truck Trophy
-
Titusener har gjestet Oslo Motor Show