-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Vi møtte på Oslo Motor Show:
Oij - oij, så rosa!
Noen stands på Oslo Motor Show hadde åpenbart en idé og var gjennomført. Den til Oi – Oi, eller oij oij eller oÿ oÿ eller hva de nå heter, var helt klart en av dem.
Noen av de stands man møtte på OMS var rene parkeringsplasser.
Men hvis det er spennende biler du finner der gjør det jo ikke noe med enkle kulisser.
Noen hadde kulisser og stasj og hadde gode dekorasjoner for bilene.
Noen fortalte en hel historie, og noen hadde helt klart en bakgrunn i en god design- eller kunst&kultur-idé der bilene bare fylte opp unner grunntanken.
Standen til OIJOIJ – som det var stavet i katalogen – tilhørte den siste kategorien.
«The art of Stance» kunne man føye til, men dette var så mye mer enn bare stance – her var det holdninger hele veien.
Men for å slå fast det med en gang: her nytter det ikke å komme med hva som helst. Det er ikke nok med bare en Lamborghini til 5 millioner. Det må være noe ved den – en idé, en endring som er gjennomført.
Det holder ikke bare med en Boble heller. Uansett hvor festlige kofferter den har på taket, melkespann opp av panseret eller ølkasser på improvisert bagasjebrett bak, heller.
Om det er slik at det er et eget godt-smak politi som velger hvilke biler som får adgang, eller om det er slik at hvert medlem – for her er de medlemmer – instinktivt vet hva som er innafor og hva som er ikke, aner jeg ikke.
- Det går på skikkelige ideer og gjennomførte uttrykk, forklarer Ina Henckel, fotograf, som forteller at det er slett ikke få designere og kunstnere og folk som jobber visuelt blant hennes kolleger i OIJOIJ.
Det forklarer den standen jeg egentlig var kommet bort for å få greie på.
En utrolig kitsch vegg midt i lokalet, med en utrolig sofagruppe og andre passende møbler sammen med et tidlig televisjonsapparat.
Det var tapetet som tok kaka, og det viste seg å være enda finere enn det egentlig var.
-Vi tegnet et mønster vi syntes var ganske fint, sa Ina. -Så trykket vi det opp på en stor tekstilduk. Så det der er ikke noe tapet, men genuin kunst, forklarte hun.
De hadde en seksjon til også. Veggen bak salgsdisken (bra merch forresten) var sterkt rosa med et like fantastiskt sterkt rosa piano og pianokrakk ved.
De kunne kanskje til og med spille, hva vet jeg. Men det var mindre interessant. Det var det visuelle som pirret.
-Dette er svensk norsk gruppe, fortalte Brede Stenbakken.
-Egentlig grunnlagt I 2008, men kalt Tyskstuk.se inntil 2010. Da gikk det opp for oss at det var mulig å bygge på annet enn tyske biler, og Oij Oij ble født sier han, og forteller om stevner (et monsterstevne i Polen blant annet) om garasjekvelder og samhold.
Og om Elmia.
Så viser det seg at OijOij har ansvaret for den store X-hallen under Elmia-arrangementet.
-Der har vi vel ca. 1500 kvadratmeter, sier Rasmus Kristofferson som er gruppens mediasjef (vi snakker skikkelig organisasjon her).
-Og her på Lillestrøm har vi vel rundt 350 kvadrat. Det det går som regel greit å nedskalere hele Elmia-standen når vi skal hit.
-For oss starter egentlig sesongen ved påsketider, når Elmia åpner. Og den avsluttes her, med Oslo Motor Show, sier Ina.
Og så er selvfølgelig spørsmålet: hvem er egentlig disse «vi» de snakker om?
Ganske enkelt svar: "a lovely bunch of enthusiast"…… med en lovely sans for lovelye stands.
Mer fra Oslo Motor Show:
-
Selge, ikke vise!
Det var litt ironisk å motta en invitasjon fra Polestar, der design skulle være temaet. Like før var det nemlig gått ut en beskjed om at nå gikk man fra showing cars to selling cars hos dem.
-
Trafikkulykke på høyt nivå
En av årets fineste stands var markert OMS Custom Garage og inneholdt blant annet en førstehjelpssituasjon av dimensjoner.
-
Spinnvill ganger to
Hva gjør man hvis man har en 18 liters to-takts V16 motor på gården, midt inne i en festival som kaller seg Vestlandets Heftigaste? Man fyrer den opp selvfølgelig. Festivalattraksjonen er jo tross alt, blant annet, svart røyk!
-
Kontakt med den store verden
Noen av dere har kanskje støtt på tilfeldige nyhetssider som har gitt dere sensasjonsinformasjoner om fantastisk auksjon av fantastiske vrak fra en fantastisk hogger i fantastiske San Fransisco.
-
Riktig barneoppdragelse
LMK var som vanlig på plass, men hadde en utstilling som var meget mer tilgjengelig enn vi har vært vant til.
-
Bildekor 4.0
Selvfølgelig var vi innom en av de virkelige favorittene på Oslo Motor Show: Valdres Gatebil. Ikke bare hadde de mye nytt å fortelle – de hadde også en virkelig nyhet.
-
- Tydelig at motor-miljøet i Norge trenger en årlig fest som Oslo Motor Show
Det var jubel og god stemning da Oslo Motor Show lukket dørene bak den siste tilskueren søndag kveld.
-
Mye mer enn bare Tesla Killer
På Oslo Motor Show - et godt stykke inn i lastebilhallen - fant vi en Fiesta som fortalte om «Tesla Killer». Det viste seg at det var ikke bare en historie – og at de alle sammen var ganske sprø.
-
Norsk seier i Scandinavian Truck Trophy
Andreas Nitteberg er et velkjent navn i «lastebilhallen» på Oslo Motor Show gjennom flere år. Denne gangen gikk hans Scania 580S helt til topps i kåringen av Skandinavias flotteste lastebil. To andre norske lastebiler ble også premiert.
-
Titusener har gjestet Oslo Motor Show
Med publikumsrekord både fredag og lørdag styrer Oslo Motor Show mot å bryte 55.000-grensen når portene lukker for det 14. showet søndag kveld.
-
Historiske godbiter på Oslo Motor Show
Når leder Ragnhild Gjøstein Larsen ikke fyker rundt i sin knallrøde EQE AMG for 100 åringen Tønsberg Automobilklubb, kobler hun av bak rattet i en 1967 Volvo Amazon. På Oslo Motor Show stiller klubben med 11 kjøretøyer, en godbit fra hvert tiår klubben har eksistert. Du finner dem i Hall D.
-
Er dette Fords neste storselger?
Planen var å lansere Capri på Oslo Motor Show. Så ble den trukket. Ford i Europa sa det ikke var mulig. Men bilen er likevel der, og snakker du pent med Ford så får du deg muligens en liten prøvetur.
-
De største stjernene på Oslo Motor Show
Oslo Motor Show er i full gang. Her går V8-motorer, elektriske lastebiler, diesel og strøm, hånd i hånd med skreddersydde interiører og håndlakkerte kunstmotiver.
-
Tre dagers motorshowfest
I går var det dagen før dagen på Lillestrøm og ganske kaotisk i Nova Spektrum. I dag åpnet portene til det 14. Oslo Motor Show i Nova Spektrum, mer omfattende og mer innholdsrikt enn noen gang.
-
Hypersportsbilen AMG One på plass
Hypersportsbilen Mercedes-AMG One, den raskeste gatebil på Nürburgring noensinne, er på plass på Lillestrøm. Du møter den på BilAutofil og BilNorges stand i Hall C på Oslo Motor Show fra fredag formiddag. Det er bare å glede seg.
-
Gokart for Alle på Oslo Motor Show
En nyhet som vil favne hele familien skal lanseres på Oslo Motor Show. Gokart for Alle heter konseptet som virkelig tar sikte på å gjøre motorsport til en breddeidrett.
-
Legenden som aldri ble født
I nesten 20 år benektet BMW at denne bilen i det hele tatt eksisterte, men BMW M8 E31 stod godt skjult på et lager i Tyskland. Nå kommer den til Oslo Motor Show.
-
En BMW du ikke bør gå glipp av
BMW har alltid vært kjent for å kombinere elegant design med ren ytelse, og med 3.0 CSL Hommage R har de tatt denne arven til nye høyder. Denne konseptbilen, som først ble vist på Pebble Beach i California i 2015, er en hyllest til den legendariske 3.0 CSL fra 1970-tallet – en bil som satte standarden for racing.
-
Norsk Scania: – Hovedgrunnen vår for å være på Oslo Motor Show, er rekruttering
På Oslo Motor Show vrimler det av unge (og gamle) mennesker med lidenskap for kjøretøy i alle størrelser og fasonger. Gull verdt, mener Norsk Scania.
-
Oslo Motor Show: De største leketøyene
I utstillingshall E på Oslo Motor Show konkurrerer noen av Skandinavias lekreste lastebiler om pokalene i Scandinavian Truck Trophy. Her får du oppleve spektakulære vogntog med utrolige detaljer og den nyeste teknologien i skjønn forening.