-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Oslo Motor Show åpnet portene i dag
Tre dagers motorshowfest
I går var det dagen før dagen på Lillestrøm og ganske kaotisk i Nova Spektrum. I dag åpnet portene til det 14. Oslo Motor Show i Nova Spektrum, mer omfattende og mer innholdsrikt enn noen gang.
Med rundt 53.000 besøkende i fjor og året før ligger lista høyt på årets Oslo Motor Show (OMS) som i dag åpnet til tre dager med motorfest i messehallene på Lillestrøm. Men så står også høydepunktene i kø og nær sagt uansett på hvilket nivå motorinteressen befinner seg, har OMS noe å by på. Det gjelder også for barn, og ikke minst for gamere og for motorsportinteresserte.
De fem messehallene dekker drøyt 40.000 kvadratmeter og hver av dem er fylt med innhold. I tillegg kommer 6.000 kvadratmeter med motorsport i bakgården.
På stripa
Så er det «stripa» i hall C som starter med OMS-venn Arne Fredlys Mercedes-AMG One, en Formel 1-basert hypersportsbil kun planlagt bygd i 275 eksemplarer og alle solgt før første publikumsvisning av bilen. En raskere produksjonsbil på Nürburgring har aldri gjestet OMS, og ei heller Norge. Selv med komplisert start- og stopp-prosedyre vil bilen, som tar til 300 km/t fra stillestående 15,6 sekunder, bli startet opp med jevne mellomrom. Tidspunktet spesifiseres i hver dags program.
Ti sekunders sakte gange lenger opp i gata påtreffes to biler som vekker oppsikt lagt utenfor Europas grenser. Den første av dem er Mercedes-Benz CLR, den eneste som overlevde Le Mans i 1999 etter at de andre som deltok i 24 timers løpet på grunn av konstruksjonsfeil fysisk lettet og endte som vrak. Bilen du møter på nært hold på OMS overlevde fordi den ble tatt ut midt i 24-timersløpet.
Legendarisk Porsche
Den andre fra Loh Collection, er Porsche 956, den legendariske bilen som Stefan Bellof satte runderekord med på Nordsløyfa og som Bellof sammen med Derek Bell tidlig i 1980-årene kjørte inn til utallige seire. Begge er biler som ytterst sjelden tas ut av museet nordvest for Frankfurt.
Oslo Motor Show hviler på mange pilarer, men den viktigste er klubbene og alt arbeid deres medlemmer legger ned i løpet av året, både i entusiastisk glede og ikke minst for å ta vare på og løfte fram bilkulturen. Derfor vil du finne et tverrsnitt av klubbarbeidene i flere av hallene.
Youngtimerne
Senterets hall A er i sin helhet viet youngtimere, bilene vi husket så godt og i mange tilfeller vokste opp med, men som nå nærmest er borte fra veiene.
Nye biler er blitt et viktig, riktig og populært innslag med flere Norges-lanseringer på første dag. Her avdukes landets rimeligste bil, Dongfeng Box, priset rett under 200.000 kroner, her er MGs nye og spennende roadster, Cypester, her kjører Tesla lyd- og lysshow med Cybertruck som ikke selges i Europa og jommen klarte Ford å skaffe noen eksemplarer av splitter nye Capri, bilen som egentlig var strøket av årets OMS-program fordi den ikke ville rekke fram i tide.
Bildekarusellen vår viser et aldri så lite tverrsnitt av hva du kan vente deg på helgens Oslo Motor Show.