-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Vi møtte på Oslo Motor Show:
Trafikkulykke på høyt nivå
En av årets fineste stands var markert OMS Custom Garage og inneholdt blant annet en førstehjelpssituasjon av dimensjoner.
I ti år på rad har standen til Tor Audun Andreassen vært blant høydepunktene mine på Oslo Motor Show.
Alltid med noen overraskelser, alltid har rust og underlige objekter vært attraktive elementer og alltid har standen hans virket som en gjennomført kunstutstilling med han selv som diktatorisk kurator med glimrende smak.
I år tok han åpenbart en pause – men jeg skal si OMS Custom Garage kompenserte for fraværet.
Der var det sliten bensinpumpe, veldig sliten bølgeblikk som bakteppe for hele standen, det var en nydelig Ford Roadster der med røtter tilbake til 1932.
En fantastisk brannbilfantasi også, med basis i Ford og siden den sto som 23-modell må den åpenbart ha dokumenter tilbake til T-Ford tiden.
Så var en 38 Ford Fordoor på plass med skikkelig rat-finish.
Pluss en ambulanse – komplett med et offer som virkelig så ut som hun trengte akutt medisinsk oppmerksomhet og en litt grisete sykepleier som så ut som hun var spesialist på helt andre former for førstehjelp.
Interessen for bilen ble ikke mindre da jeg kunne lese at som eier sto det oppført to kvinner.
Bilen var en Packard fra 1954 – av de store modellene, de med rekkeåtter.
Men denne var bygget opp av Henney, en karosseribygger som spesialiserte seg på limousiner, likbiler og – altså – ambulanser.
Siden Henney opphørte i 1954 må dette være en av de siste bilene som ble bygd der. Og dagens eiere kunne fortelle at det i 1953 og 1954 bare ble bygget 500 likbiler og 500 ambulanser der.
Vi kan med andre ord slå fast at den også er sjelden, i tillegg til å være særdeles iøynefallende.
Sikkert også iørefallende – både varsellys og sirene er på plass.
De to eierne skylder selvfølgelig på mennene når jeg spør om hvorfor. Men det er ingen tvil om at det renner en del bensin i blodet der også – de er ikke helt uskyldige.
Når jeg spør om hvordan det begynte er det bilreferanser hele veien.
Eirin Skaaland startet i en BMW 2002 sammen med mannen – Hos det andre paret startet det med to biler: Maya Wilhelmsen hadde en Opel Ascona mens mannen hadde en XR4 Sierra.
Etter det er det ingen tvil om at det har bikket i retning amerikansk, både privat og profesjonelt.
Ambulansen ble importert til Norge av noen helt andre i 1989. Da ble den gjenstand for en lang og entusiastisk artikkel i AmCar-magasinet – etter det har den stort sett stått i en garasje.
Det er ikke lenge side de to (og partnerne selvfølgelig) bestemte seg for å gjøre noe med det. De hentet den ut, pusset på den og mandag før messen åpnet ble den fyrt opp for første gang på hvem vet hvor mange år.
Båren med tilhørende utstyr var det bileierne som sto for – dette er den type bisarr humor og innsatsvilje som gjør at jeg virkelig ser frem til at bilen skal vises på meets utover neste sesong.
Dessuten er det hyggelig at de etterhånden mange som har hentet hjem en ekte sheriff-bil med blålys og stjerne på siden endelig får litt konkurranse av en skikkelig rød sykebil.
Hvis de også får med seg brannbilen fra den andre siden av bølgeblikket vil dermed både 110, 112 og 113 være representert.
LES OGSÅ:
-
Mye av alt – men selvfølgelig ikke nok.
-
Jon`s 6 favoritthistorier fra Oslo Motor Show 2025
-
"El Presidente" vant - norsk bil på tredjeplass
-
55 213 besøkte Oslo Motor Show
-
«Quisling» satt i baksetet
-
Oslo Motor Show: Vill, villere og villest
-
Blir det publikumsrekord?
-
Valhalla på plass i Lillestrøm
-
Nissan Leaf tilbake i februar
-
Herfra plukker Oslo Motor Show gull
-
Hedrer team Giugiaro
-
Det mekkes i Valdres
-
Rekordrask Transit Supervan kommer til Oslo Motor Show
-
Tunge innslag på Oslo Motor Show
-
Høydepunkter i uendelig kø