-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
Gjerrig Golf
Volkswagen har lovet en rekke nye BlueMotion modeller. Først ut er Golf.
Klikk HER for alt fra Frankfurt!
Til sammen skal seks modeller med utslippsvennlig BlueMotion teknologi debutere i Frankfurt på høstens største bilutstilling.
Med et forbruk på 0,45 liter på mila vil Golf BlueMotion sette nye standarder i kompaktklassen, og et CO2-utslipp på 119 g/km vil passe godt til det norske avgiftssystemet. Det betyr at en Golf-tank (55 liter) med diesel holder til 1200 kilometers kjøring for de som klarer det oppgitte snittforbruket.
Optimalisert
Golf blir den fjerde BlueMotion modellen etter Polo, Passat sedan og ditto stasjonsvogn. Motoren er en 1,9-liters TDI med 105 hk og et maks dreiemoment på 250 Nm. Gjennom tilpassing av softwaren reduseres tomgangshastigheten mens høyere utveksling i 3. til 5. gear sørger for lavere forbruk i høyere hastigheter.
Mindre synlig er et aerodynamisk gulv under bilen og en optimalisert grill som i fellesskap sørger for minst mulig luftmotstand. For å besørge tilstrekkelig kjøling har Golf BlueMotion en effektiv dobbel vifte. Den opprinnelige cW-verdien på 0,32 er redusert til 0,30.
Full rulle
I jakten på overflødige gram CO2 har VW utstyrt bilen med dekk med lav rullemotstand og ekstra høyt trykk i dimensjon 195/65 R15. De mange tiltakene øker Golfens topphastighet fra de opprinnelige 187 til 190 km/t. Elektronisk sperret.
Golf BlueMotion-kunder kan velge mellom Trendline og Comfortline, og selv om spesialmodellene har høyere utstyrsnivå vil trolig reduserte avgifter medføre priser på nivå med en vanlig 1,9 TDI. I tillegg til de nevnte modifikasjoner vil Golf BlueMotion få et senket sportschassis og et display (MFA Plus) som anbefaler optimalt gear under rådende forhold.
De første Golf BlueMotion kommer til Norge ved årsskiftet.