-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Sniktitt på ny Nissan
Vi dro til Paris på eksklusiv forhåndsvisning av Nissans fremtidsbil, Mixim. Du kan møte den på "bil07" i Lillestrøm.
Det er ungdommen Nissan henvender seg til med Mixim – de som tilbringer mye tid foran PCn og kommuniserer via nettet. I Mixim sitter du midt i bilen, foran kontrollpanelet, og har en passasjer på hver side.
Supermotor
To elektriske supermotorer henter energi fra kompakte litium-ion-batterier – den ene driver forhjulene og den andre de bak. Men tro ikke at dette er elbil slik du er vant til at den skal være.
Vi loves en potensiell toppfart på 180 km/t i den kompakte bilen med en akselavstand på 2,53 m og vitale mål på 3,7 x 1,8 x 1,4 meter (LxBxH).
En vekt på 950 kg gjør at du kan få potente ytelser uten så altfor mange kilowatt. Teknologien i drivlinjen skal være produksjonsklar i løpet av få år.
Diamanter
Bilen har kompakte og sportslige linjer. Diamantformede detaljer er fremtredende i eksteriør så vel som interiør.
Den preges av lekre linjer med en progressiv front og et tak som begynner å skrå nedover allerede fra A-stolpen.
Førersetet og det ene passasjersetet svinger ut når døren åpnes for å lette innstigningen. En spillinteressert fører kan nok lett la seg distrahere av LCD-skjermer i full bredde like under frontruta.
Fiksjon eller fremtid?
Selv om det påstås at bilen KAN realiseres, snakker vi nok fortsatt en relativt fjern fremtid. Batteriene, selv i neste generasjon som er 30 % mindre enn dagens, er fortsatt så store at de dekker omtrent hele bilens flate og har en vekt på minst 150 kg.
Men plattformen er studert i detalj for eventuell produksjon og dørkonstruksjonen påstås å ikke være stort dyrere enn på en firedørs sedan.
Mixim er en ren konseptbil, men at Nissan leker med en sportsbil et stykke under 350Z har vi fått flere signaler om, så bli ikke overrasket om noe med tilsvarende linjer blir realisert.