-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Think again
Tenk – think – deg godt om før du kjøper en Think. Dette er langt fra noen billig bil.
Den lille norske elbilen som bokstavelig talt kortsluttet like etter årtusenskiftet er på veien igjen. Nå med mye mindre motstand enn før. God hjulpet av miljøbølgen og grønne forkjempere.
Til tross for dette knytter det seg faktisk ganske mye spenning til om den lille elbilprodusenten i Aurskog nå vil klare seg med den nye bilen.
Helt greit
BilNorge.nos utsendte har kjørt noen kilometer med den lille elbilen på landeveiene rundt Aurskog. Dette er kort og greit en kjekk liten trillebår. For det er det den er. Den er ganske stump som følge av den korte akselavstanden, men lettkjørt nok.
Støynivået er forbausende høyt selv i moderate hastigheter som 60 til 70 kilometer i timen. Støyisoleringen virker noe mangelfull. I tillegg kommer en ganske høyfrekvent hvining fra motorstyringssystemene. Sistnevnte gir helt klare assosiasjoner til trikkerute nummer 19: Majorstuen o/Briskeby.
Bilen har en innebygget hastighetssperre på 100 kilometer i timen, men opp til 80 går det helt greit.
200.000 kroner
Det er hva bilen koster når den kommer i salg neste år. I tillegg kommer leie av batteripakken. Det vil koste bileieren 975 kroner måneden pluss moms.
I tillegg kommer selvsagt nettleie og kilowattprisen på elektrisiteten. Think garanterer prisen på leie av batteripakken i fem år. Hvis effekten på batteriet faller til under 60 prosent før fem år er gått, erstattes batteripakken med en ny uten kostnad for kunden.
Den store fordelen med Think er at du kan kjøre gratis i bomringen, slipper årsavgift og kan dure forbi køen i kollektivfeltet. Ut over det er det ikke så mye bil du får for 200.000 kroner.
I et senere nummer av Bil kan du lese mer om bilen.