-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS

Tørk av støvet og kjør av gårde
Fremdeles ikke for sent for en ny 2CV
Når du kommer ett minutt for sent til polet, da er det stengt! Ingen slingring der. Men hvis du trodde du kom for sent til den siste 2CV, tok du feil. Det er fremdeles håp.
Når jeg ikke bruker de lange mørke høstkveldene på korssting eller kryssord, hender det jeg blar meg gjennom sidene til de som tilbyr klassiske biler her hjemme og ute i Europa.
Gjerne lenger unna også, men det ligger litt nærmere å tenke seg å dra til Italia for å hente en låve-lagret Appia, enn å dra til Hokkaido på grunn av håpet om å ha funnet Peter Brocks gamle Datsun, Racing 510.
Og så sitter jeg her med Metropole Classics i Druten i Nederland. En bruktbilbutikk med sitt eget hyggelige lille bilmuseum der utstillingen stadig skifter – alt er vel til salgs?
På tross av at det ligger i Enzo Ferrari gaten er det forresten stilt ut et tilfredsstillende høyt antall flotte lastebiler også. Og på bruktbillisten finner du et imponerende antall Linde trucker.
Men du finner også AC Ace med V8-motor (hvem i all verden bytter, frivillig, ut en Bristol-motor i en lett, kjøreegenskapet, europeisk sportsbil med en tung amerikansk jernklump)? Eller du finner en Goggomobil Dart, flere Messerschmitt enn du har sett i hele ditt liv, og en Hanomag Kommisbrot med fast topp.
Nesten urørt
Og der – blant Citroën – tre fabrikknye 2CV.
Pris 42.500 euro for hver. En møkkete rød, der all transportplasten fremdeles er på plass. 1991-modell og 44 km.
Deretter en hvit 1986 modell, 24 km, og en grå, 1996 og 124 km.
Det vil ikke ta lang tid før det er for sent å angre.
Du finner forresten andre Citroëner der også, en ID, en åpen DS og tre 2CV i twin motor Sahara-utgaven.
Men der snakker vi om en million kroner og mere!
Kanskje jeg heller bør gå tilbake til 7 vannrett, eller skal jeg se på den derre 350 Berkeley igjen?