-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
I cockpiten
Førermiljøet er et av områdene som virkelig skiller disse fem bilene fra hverandre.
Mens Passat på de fleste områder står seg godt sammenlignet med de ferskere konkurrentene, er det i førermiljøet det er mest synlig at Volkswagens representant i testen har levd en stund.
Mondeo har et utypisk førermiljø i den forstand at det er brukt mye aluminiumsdekor, ikke minst på midtkonsollen. Resultatet er et lyst og luftig preg samtidig som det på dette utstyrsnivå er god oversikt.
Både Mazda6 og Avensis har ryddige, enkle og oversiktlige førermiljøer, og hvor spesielt Mazda har et visst plastpreg samtidig som man ikke rekker frem til alle brytere og knapper uten å bøye seg frem.
Er du over 180 cm vil du oppleve at lengdereguleringen av rattet på Avensis er i snaueste laget.
Begge japanerne har noe korte sitteputer, og begge har mer tradisjonell utforming av dashbord og midtkonsoll enn Insignia.
Sistnevnte utmerker seg med en moderne «cockpit»-løsning, bygget mer rundt føreren enn hos de fire konkurrentene.
Førermiljøet i Insignia gir ikke utpreget storbilfølelse, rett og slett fordi løsningen fremstår som mer kompakt. Men testlaget er enige om at Insignia gir tilnærmet premiumfølelse, kvaliteten har løftet seg i retning av Audi og BMW.
- Testvurdering og poeng Ford Mondeo
- Testvurdering og poeng Mazda6
- Testvurdering og poeng Opel Insignia