-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
I bakrommet
Bagasjerommet er en viktig detalj på en stasjonsvogn.
Muligheten for lettvint å kunne laste inn mye bagasje er jo nettopp en av årsakene til at folk velger stasjonsvogn fremfor sedan. Alle fem testbilene svelger et solid antall liter, men det er likevel forskjeller.
På papiret har Passat det største lastevolumet som femseter, men dette inkluderer rommet under gulvet, så i praksis er det liten forskjell – og dessuten er Passat 15 cm smalere mellom hjulhusene enn Mondeo.
Liten bredde er også en ulempe i Avensis, selv om både lengde og volum er på linje med konkurrentene.
Klar vinner på bagasjeplass er Mondeo, hvor bredden er overlegen, også bredden på bakluka, samtidig som lastelengden er meget god. Mondeo scorer også poeng på sin rommelige kupé, hvor det spesielt er benplassen og bredden i baksetet som er best i test.
- Testvurdering og poeng Ford Mondeo
- Testvurdering og poeng Mazda6
- Testvurdering og poeng Opel Insignia