-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Det koster
I basisutgave med den aktuelle motoren under panseret – det vil si uten tilleggsutstyr – har alle våre fem testbiler en startpris under 315.000 kroner.
Dette understreker at vi har å gjøre med ujålete biler som dekker et transportbehov for folk flest.
Ford Mondeo er testens billigste, og med tilsvarende beskjedent utstyr, men det er snakk om en «unaturlig» lav kampanjepris. Den ordinære listeprisen viser at prisen egentlig ligger 12.400 kroner høyere, noe som tilsier at testbilen har samme pris som vår Mazda6.
Det er Avensis som topper prislisten denne gang, takket være ekstrautstyr for drøyt 76.000 kroner.
Nest dyrest, drøyt 25.000 kroner billigere enn Avensis, er Passat. Den har egentlig bare adaptive bi-xenonlys som ekstrautstyr ut over det mest nødvendige.
For Blue Motion-utgaven har start/stopp-funksjon, redusert tomgangsturtall, høyere utveksling i tredje-, fjerde- og femtegear samt gearskiftindikator som standardutstyr.
- Testvurdering og poeng Ford Mondeo
- Testvurdering og poeng Mazda6
- Testvurdering og poeng Opel Insignia