-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Porsche til Le Mans
Med sin nye 963, den minst Porsche-bygde konkurransebilen noensinne, er de nå klar til en 2023-sesong som også skal inkludere neste års Le Mans.
En ting er at den nye Porschen, en ren kundebil, i første rekke skal driftes av Penske. Det er ikke første gang vinner-Porscher blir bestyrt av andre enn fabrikken. Og Porsche har lang tradisjon i å selge konkurranse-biler til eksterne kunder fra dag en.
Men det er ikke ofte Porsche går utenfor Weissach for å hente inn alt som ikke er drivlinjen. Denne gangen har de gått til kanadiske Multimac for hele chassisbiten. (Det er forresten de som blant annet var med på å utvikle Ford GT i landeveisversjonen, og som bygget Ferraris 296 GTB Assetto Fiorano opphengning).
Her har de bygget en bil til klassen LMDh sammen med blant andre Bosch, Williams Advanced Engineering og Xtrac. Det er jo en gjennomført hybrid vi snakker om.
Hjertet er en 4,6-litersV8 biturbo som det også er mye tradisjon i. Den stammer egentlig fra motoren i 918 Spyder, men du kan trekke sporene helt tilbake til RS Spyder racerbilene fra 2005 og 2008.
Og når du ser på selve formgivningen av bilen er vi helt tilbake til 80-årene med 956 og 962. Men lysstripen bak er den samme du finner på dagens 991, 911. Fargekombinasjonen, svart/hvit/rød er velkjent fra mange fotografier med det rutede flagget i forgrunnen.
Le Mans reglementet gir ikke lenger store friheter. Motor-enheten gir oppunder 700 hk – det er så langt man kan ta den. Og eksterne begrensninger gjør også at den finnen og den hekkspoileren du ser her er omtrent så langt du kan gå.
Porsche selv er ganske optimistiske. De kjørte nesten 8.000 testkilometer før bilen ble sluppet løs på offentligheten ved Goodwood Festival of Speed hvor besøkende fikk se den i levende live for første gang.
Det er allerede nevnt en rekke førernavn som skal ratte dette neste år. Blant annet danske Michael Christensen. Den første løpet blir Daytona, 24-timers, i januar. Man skal kjøre hele IMSA sportsbil-mesterskapet neste år.