-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Italienske biler lønner seg
Ingen bilavis er som MotorBransjens januarutgave. Siden 1991 har direktørene hos samtlige norske bilimportører latt seg intervjue til nettopp denne utgaven om sitt syn på året som gikk og om hva de spår om kommende år.

Nummer seks ut på BilNorge er direktør Svein Staalstrøm i Auto Import Nor AS, importør av Fiat og Alfa Romeo. Som kan fortelle at organisasjonenfor første gang siden Ålesund brant har svarte tall på bunnlinja ved hjelp av Alfa Romeo, ettermarkedet og til en viss grad Fiat varebiler. Vi stilte ham MotorBransjens etter hvert ganske velkjente spørsmål:
1) Hvor godt fornøyd er du med salget av egne merker i 2004, på en skala fra 1 til 10?
Svar: På Fiat personbil 5, her har vi fokusert mer på lønnsomhet enn markedsandeler. På Fiat varebil 7, av samme årsak som personbilene har vi valgt stabile salgsformer og unngått å kjøre rabatt- og kampanjeløp på linje med et par konkurrenter – og vi har solgt brukbart. På Alfa Romeo 10, fordi vi har hatt 50% økning fra i fjor og langt overgått våre egne prognoser. Vi selger faktisk mer Alfa Romeo enn Fiat personbiler!
2) Hvilken bilmodell i ditt eget program er din personlige favoritt?
Svar: Definitivt Alfa Romeo 156 Sportwagon, helst 2 liter. Den er gøyal å kjøre, gøy å bli sett i, og det har etter hvert oppstått en hilsekultur på veiene blant 156-eiere som nærmest oppleves som et anerkjennelsens brorskap.
3) Hva vil opphøret av Gruppeunntakets lokaliseringsklausul fra 1. oktober 2005 bety for din virksomhet?
Svar: Fordelen med å være små og ubetydelige i det totale markedsbildet er at det er meget tvilsomt om andre vil etablere seg med våre merker, i hvert fall ikke Fiat. Til gjengjeld vil vi selv styrke de forhandlerne vi allerede har, og med full tyngde etablere nye punkter. Så fort vi har fornyet kontrakten kommer vi til å avertere etter nye forhandlere med det aller første!
Resten av spørsmålene, svarene og ikke minst nøkkeltallene vil du altså finne i MotorBransjens Årsnummer 2005, som utkommer i januar.