-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter

Helt nye Mazda6e
Mazda avduket sin helt nye elbil Mazda6e, en romslig 5-dørs kombikupee, på Brussels Motor Show.
Mazda har bare hatt én elbil i sitt modell-program. Nå lanserer de endelig sin neste elbil.
Modellen er utviklet i samarbeid med Mazdas kinesiske samarbeidspartner Changan og produseres i Kina .
I Kina skal modellen selges under modellnavnet EZ-6.
Bakhjulsdrift
Mazda6e har bakhjulsdrift og begge drivlinjene har et dreiemoment på 320 Nm, som gir en akselerasjon fra 0-100 km/t på under 8 sekunder og en topphastighet som er begrenset til 175 km/t.
Mazda6e er utstyrt med et LFP-batteri på 68,8 kWh batteri som gir en rekkevidde på opptil 479 km.
Med 200 kW DC-lading kan den under optimale forhold lade fra 10 % til 80 % på 22 minutter. Elmotoren for denne konfigurasjonen gir en maksimal effekt på 258 hk (190 kW).
For de som foretrekker ekstra rekkevidde tilbys Mazda6e Long Range med et NMC-batteri på 80 kWh, som gir en rekkevidde på opp til 552 km. Elmotoren for denne drivlinjen gir maksimalt 245 hk (180 kW).
Batteri og rekkevidde (WLTP):
- 68,8 kWh batteri: Opptil 479 km
- 80 kWh batteri : Opptil 552 km
Moderne design
Med Mazda6e introduserer Mazda neste generasjon av sin designfilosofi som kalles ’’Modern Confident’’. Myke, flytende linjer og en lav takprofil med detaljer som skiller seg ut. Den store, elektriske bakluken gjør innlasting enklere.
Bilen har også en frunk på hele 70 liter.

Romslig og moderne interiør
Interiøret i Mazda6e er inspirert av det japanske konseptet "Ma", som legger vekt på enkelhet og harmoni i åpent rom. Passasjerene både foran og bak har god benplass, og det store panoramataket gir rikelig med lys i kupeen.
Mazda6e er tilgjengelig i to forskjellige utstyrsnivåer, Takumi og Takumi Plus, uavhengig av drivlinje. Takumi-modellen har interiør i beige eller svart kunstskinn, mens Takumi Plus har interiør i brunt Nappaskinn og elektrisk taktrekk for panoramataket

Prisene er ikke klare
Bilen vises for første gang i Norge på eCarExpo på Lillestrøm 7-9 februar. Prisene er ikke klare enda.
Modellen blir tilgjengelig hos norske Mazda-forhandlere i løpet av sommeren 2025.