-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Audi A3 yngler
Audi A3 består i dag av to medlemmer, men nå er en familieforøkelse på gang.
Det startet med 3-dørsutgaven, A3 Hatchback, og noen måneder senere kom modellen som er mest populær i Norge, A3 Sportback. Men i løpet av året forventer vi familieforøkelse når minst to nye modellvarianter slippes.
Vi fikk de første offisielle indikasjonene på at en ny A3 var under utvikling gjennom A3 Concept på Genève-utstillingen for snart to år siden, og Audi lovte den gang at det for første gang i historien ville komme en A3 sedan.
Her er bilen i fri utfoldelse under testing i arktiske strøk, og selv om denne er godt kamuflert, har våre venner hos Carparazzi opplysninger nok til at de har manet frem en datamanipulert illustrasjon.
Som vi ser får A3 sedan coupé-aktige former med en relativt beskjeden rumpe. Silhuetten er jo slett ikke ulik Mercedes CLA som nettopp er lansert – og det er ikke tilfeldig.
A3 sedan blir neppe noen slager på vårt kontinent, men for å lykkes i USA må Audi ha en slik i programmet. Det amerikanske markedet får også A3 Sportback, men sedanen vil nok stå for brorparten av salget «over there».
Omtrent samtidig som spionbildene av A3 sedan ramler inn, får vi også bilder av neste generasjon A3 Cabriolet. Og det blir en større og mer påkostet bil enn dagens, som i stor grad deler komponenter med Golf Cabriolet, basert på forrige Golf.
Trolig vil nye A3 Cab nærme seg A5 i størrelse og utforming.
Begge de to kommende A3-derivatene, samt Hatchback og Sportback, er basert på VW-gruppens fleksible MQB-plattform som etter hvert skal danne grunnlag for et 40-talls modellvarianter fra gruppens merker.
I dag benyttes plattformen for Audi A3, VW Golf, Seat Leon og Skoda Octavia, men i fremtiden blir den også å finne i så forskjellige modeller som Audi TT og Q3, samt neste generasjon VW Tiguan.
A3 Sedan og Cabriolet blir i første omgang lansert med 4-sylindrede bensinmotorer på inntil 220 hk og dieselmotorer på rundt 140 hk. Siden blir serien utvidet med rimeligere innstegsmodeller.
Entusiastene kan også se frem til at begge varianter kommer som S3 Quattro med 4-sylindret 2,0-liter på rundt 300 hk, og serien kan bli toppet av RS3 med 5-sylindret 2,5-liter på inntil 400 hk.
Audi har et stykke opp til sine erkerivaler, BMW og Mercedes i USA, og håper å få god drahjelp av de nye A3-modellene. Terningen er snart kastet.