-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Dyre og deilige
Mercedes nye GLC 220d koster fort 845.000 kroner. Like fullt er rattet iskaldt i høstkulda og rett avstand til pedalene må stilles inn manuelt. Les hvordan duellen med Lexus NX 300h endte.
Først publisert i Bil 12-2015.
Nordmenn elsker SUV-er, og mer enn hvert fjerde nybilkjøp handler nå om SUV.
For Lexus har eksempelvis lanseringen av NX 300h ført til nær dobling av salget i år.
Ikke rart at forventningene er store hos Mercedes til GLC, en bil som er langt mindre SUV og mer crossover enn GLK som den erstatter. Snart skal hele neste års kvote til Norge være utsolgt.
DIESEL MOT BENSIN/HYBRID
Du lurer kanskje på hvorfor vi lar bensin/hybride Lexus duellere mot diesel-Mercedes og ikke bensin-GLC?
Forklaringen er så enkel som at i denne bilklassen velger fortsatt de fleste dieselmotor. Bilene skal gjerne trekke tunge lass og har behov for mye moment.
Rekkefireren i Mercedes (170 hk/400 Nm) koblet til en nydelig nitrinns automatkasse gjør Mercedesen til et egnet trekkdyr.
Lexus har USA som sitt hjemmemarked, og skyr derfor diesel som det NOx-forpestende drivstoffet det faktisk er.
Dessuten gir de to elmotorene NX 300h så nye drakraft i bunnen av turtallskalaen at den fullt ut matcher GLC 220d så lenge du holder deg unna tilhengerfestet. For der GLC trekke 2,5 tonn på kroken, sier Lexus stopp med 1,5 tonn. For noen er dette ekstra tonnet helt avgjørende for bilvalget.
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Konklusjon
- Testdata
- Poeng