-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
R8 LMS som kunde-racer
Audis sports-satsing i 2009 vil bygges på 3 pilarer. A4 for DTM, Ny R15 for Le Mans og nye R8 LMS for kundeinnsats.
Forsinket
R8-racerbilen debuterte på bilsportshowet i Essen. Den er bygd opp som et GT3-bil med en V10 motor på mer enn 500 hk. Dessverre er den ikke klar til den kommende sesongen, til gjengjeld har du litt tid til å jobbe med sparegrisen. 262.000 euro vil den koste når den kan leveres neste høst.
Men det vil bli drevet litt salgsarbeide med den først. 8 utvalgte kunder skal bruke den til sommeren, blant annet i 24-timers på Nürburgring. Til den utvikles det en egen utholdenhets-versjon. Frank Biella og Christian Abt er navn som nevnes i denne forbindelsen.
Når det gjelder DTM er Audi på jakt etter den tredje tittelen på rad. Lag man kjenner fra før skal delta med i hvert fall fem av årets biler og fire nye A4 modeller som bygges nå. Intern-navnet er forresten "R14 plus", i fall du lurte.
Ferrari-jakt
Og til Le Mans kommer de med en helt ny bil. Nå er de på jakt etter Ferrari-skalpen. Ikke som direkte konkurrent, men de er bare en seier bak Ferrari-totalen etter årets åttende totaltittel. Det er bare Porsche som har flere førsteplasser der.
R15 TDI har en mindre, men mer effektiv dieselmotor enn den som satt i R10. Og dermed har man også kunnet endre masse både i chassis-avdelingen og i aerodynamikken.
Wolfgang Ulrich, Audis sportsgeneral, hevder at spranget fra R10 til R15 er mye større enn det var da R10 erstattet R8.
(Det dette i realiteten betyr er: De derre Peugeotene var utrolig raske på Le Mans i år. Det må vi svare på, og fort!)
De sier ikke stort mer, bortsett fra at det fremdeles dreier seg om en åpen-topper. Den vil sannsynligvis ikke bli vist frem før rett i forkant av 12-timers på Sebring i siste halvpart av mars.
Det er Team Joest som skal delta med de tre R15-bilene på Le Mans neste år.