-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Mercedes til Formel E
Tenk hvis Mercedes kunne pensjonere verdensmesterne sine over til Formel E. Det hadde økt interessen det. De skal i hvert fall inn i denne racingserien også – et skikkelig prestisje-løft.
Det er ikke lenge siden Jaguar meldte seg på som seriøst fabrikk-lag i Formel E. Det betyr at det virkelig begynner å bli industri-interesse for denne ferske sportsgrenen med Renault, Mahindra og Jaguar i førstelinje, og Audi og Faraday Future som engasjerte, men via andre.
Når laget som har dominert Formel 1 de siste årene forteller at de er klare til å delta i denne stadig mer populære bilsportformen, er det klart det betyr mye.
De kommer garantert til å se litt nøyere på sikkerhetsaspektet enn det som har vært tilfelle til nå, de kommer til å sette nye standarder (la oss håpe de respekterer grensene for pengebruk), men de kommer samtidig til å være en enorm faktor når det gjelder å gjøre serien enda mer kjent.
Du kommer ikke til å se dem i morgen, den tredje sesongen starter denne helgen i Hong Kong – de har nemlig tegnet en såkalt «option agreement» med FIA, de de sier at de skal inn i seriens femte sesong – altså to år frem i tid.
Samtidig har FIA økt feltet fra 10 til 12 lag, så det er plass til enda et lag – se ikke bort fra at Volkswagen lukter på det, på tross av at Audi allerede er der, sammen med ABT.
Mercedes sier selvfølgelig at engasjementet skjer fordi de ønsker å bruke racing til å akselerere utviklingen av deres kommende elbil-familie. Derfor kan det godt hende at bilene vil hete EQ som er den nye merkevaren for elbilene fra Stuttgart.
De kommer akkurat i tide til å ta del i den neste store utviklingsfasen for disse bilene. Nå skal det bli slutte på to biler per fører, hvor de bytter bil halvveis i løpet. Når Mercedes er på plass skal hver bil kunne holde hele det timelange løpet.
Det jeg virkelig ser frem til er at Mercedes også stiller med sin neste-års hyperbil som offisiell banebil – der den selvfølgelig bare kjører på elektrisk.
Like eller ikke like racing-dominansen til Mercedes-Benz – de vet hvordan de får både drama og show ut av innsatsen. Det blir nok de samme positive kvalitetene, men sikkert ikke samme dominansen, i Formel E.