-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Niki Lauda ned på jorden
Det hippeste flyselskapet i verden var lenge Lauda Air. Blonde hestehaler ut av baseball-caps, dongeri og popmusikk over høyttalerne, sammen med masse smil, gjorde at du trodde ikke du befant deg om bord hos et europeisk flyselskap når du var heldig nok til å finne ut at du hadde billett der.

Lauda Air kom først på luften i 1979, som et rent charterselskap. Det kom fort ut i masse turbulenser, så Lauda fant veien tilbake til racerbanen, der han tjente nok til å kunne dra i gang et nytt selskap med to fly. Charter først, nok en gang, før det ble regionale ruter og tilslutt full internasjonal pakke igjen.
Nå har vel Niki Lauda alltid vært en bedre markedsfører enn konsernsjef, Lufthansa kom inn på et forholdsvis tidlig stadium, med 20%, for å holde selskapet flyvende. Og etter hvert har Austrian Airlines støttet opp, såpass mye at de nå eier 36%. Forholdsvis vellykket, etter de første ni månedene i fjor hadde selskapet god fortjeneste fra en omsetning på 1,1 milliard Euro. Når 3. kvartal resultatet legges frem i dag (torsdag) regner man med et tap på rundt 50 millioner Euro på omtrent samme omsetning.
Det er Niki Lauda som må ta kritikken for dette resultatet. Som toppsjef er det han som får skylden for ikke å ha bygget opp reserver mot økende drivstoffpriser og en stadig sterkere dollar.
Det er vel for sent for Lauda å begynne å kjøre Formel 1 igjen, og i en rolle tilsvarende Gerhard Bergers er det vel ikke nok penger til å holde liv i et flyselskap. Men kanskje, hvis han gjør det litt bedre enn Prost, er det penger nok i å eie en F1-stall? Jeg hater tanken på at flyvertinnene hos Lauda Air skal begynne å se ut som Sound of Music, og jodle oss om bord.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no