-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Renault-nedgang
Mens PSA-merkene forteller om solid fremgang så langt i år, må Renault rapportere om synkende volum. 0,7 prosent ned er allikevel ikke så meget som markedet har sunket.
Derfor er de også ganske aggressive og sier at de regner med at fullt-år-tall vil vise fremgang over 2000, for bare de kommer ordentlig i gang med Laguna II skal de nok ta igjen den lille sprekken.
I Europa har markedsandelen sunket både for personbiler og for lette kommersielle biler, henholdsvis fra 10,7 til 10,4 og fra 11,1 til 10,9 prosent. Og det samlede salget sank med 3,3 prosent.
Utenfor Vest-Europa økte imidlertid salget med nesten 12 prosent til 250.804 enheter selv om store markeder som Tyrkia og Argentina ramlet sammen.
Men nå er det altså Laguna man satser på. Den skulle vært på markedet i september i fjor, i stedet måtte man vente til januar – det regner man med kostet Renault 40.000 salg i første halvår i år. Men ordrene fortsetter å strømme inn, 8 prosent over budsjett, så det burde rette på annet halvårs resultater.
Ellers må Renault vente på den neste store nybilintroduksjonen til slutten av neste år. Alt som kommer i mellomtiden, Vel Satis, Avantime, Espace og hva det måtte være, er fullstendig uinteressant, forretningsmessig, i forhold til den neste generasjonen Megane som kommer da.
Hvis ikke den også blir forsinket.