-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
AMG setter nye rekorder.
Selv om foredlingsfirmaet AMG nå er et heleiet datterselskap av Daimlerchrysler, forteller de om egen forretningsvirksomhet i detalj. Tallene blir ikke gjemt bort i Dc-totalen, i hvert fall ikke når de er så gode som i fjor.
Det må imidlertid ha vært litt billigere utgaver, for omsetningen økte bare med 50 prosent og nådde ca. 600 millioner mark. Antall ansatte økte også, ikke med 50% riktignok, men fra 420 medarbeidere ved begynnelsen av 2000 er man nå oppe på 470 mann.
Modellsplitten forteller de også om denne gangen. Den mest populære modellen de jobber med nå er faktisk M-Klasse, godt over 4.500 av slike biler ble tatt under AMG-behandling i fjor. Så fulgte nesten 3.000 E-Klasse, som stort sett ble gjort om til E55, 1.500 CLK 55 ble også fremstilt. Nesten 2.000 biler kom fra S-Klassen og CL-serien, mens de resterende 500 bilene er de virkelig diverse som ofte bare finnes i et par skreddersydde eksemplarer.
Den positive utviklingen skal fortsette lover de, og for å sikre noe av den ble det i fjor investert 40 millioner mark i tomter og nye produksjonsanlegg. Utviklingen av nye produkter er det i dag stort sett moderfabrikken som tar seg av.
Av Jon Winding-Sørensen - bilnorge.no