-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
AMG setter nye rekorder.
Selv om foredlingsfirmaet AMG nå er et heleiet datterselskap av Daimlerchrysler, forteller de om egen forretningsvirksomhet i detalj. Tallene blir ikke gjemt bort i Dc-totalen, i hvert fall ikke når de er så gode som i fjor.

Det må imidlertid ha vært litt billigere utgaver, for omsetningen økte bare med 50 prosent og nådde ca. 600 millioner mark. Antall ansatte økte også, ikke med 50% riktignok, men fra 420 medarbeidere ved begynnelsen av 2000 er man nå oppe på 470 mann.
Modellsplitten forteller de også om denne gangen. Den mest populære modellen de jobber med nå er faktisk M-Klasse, godt over 4.500 av slike biler ble tatt under AMG-behandling i fjor. Så fulgte nesten 3.000 E-Klasse, som stort sett ble gjort om til E55, 1.500 CLK 55 ble også fremstilt. Nesten 2.000 biler kom fra S-Klassen og CL-serien, mens de resterende 500 bilene er de virkelig diverse som ofte bare finnes i et par skreddersydde eksemplarer.
Den positive utviklingen skal fortsette lover de, og for å sikre noe av den ble det i fjor investert 40 millioner mark i tomter og nye produksjonsanlegg. Utviklingen av nye produkter er det i dag stort sett moderfabrikken som tar seg av.
Av Jon Winding-Sørensen - bilnorge.no