-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ferrari-aksje for deg også?
London-avisen Independent on Sunday skriver at Fiat planlegger å legge ut en del Ferrari-aksjer på Milano-børsen. Blant annet fordi det vil gjøre det enklere å holde på en del av nøkkel-personene i selskapet, som da selvfølgelig skal få sin part.

Diverse kompliserte operasjoner senere er det Fiat som eier det aller meste, selv om det også er noen andre aksjonærer der, blant annet Ferraris eneste gjenlevende sønn (øyestenen (Alfre)Dino døde meget ung av leukemi). Nå skriver altså søndagsutgaven av The Independet at det skal bli en endring på dette.
De skriver at det skal legges ut aksjer til en pris som verdsetter selskapet til ca. 15 milliarder kroner – åpenbart er det altså at de utnytter det faktum at Ferrari for første gang har solgt flere enn 4000 biler på et år, og at de har vunnet Formel 1 Verdensmesterskapet både for fører og merke.
Dette betyr i så fall at du og jeg kan få kjøpt en bit av Ferrari, men viktigst, sier avisen, er det at dette kan gjøre det enklere å holde på nøkkelpersoner som Jean Todt, sportssjef, Michael Schumacher, sjåfør og Luca di Montezemolo, president. Slike personer skal da selvfølgelig kunne bli eiere av betydningsfulle Ferrari-poster.
Dette å legge mindre italienske selskaper på børs er en ny og spennende tendens. Tidligere i år sendte Giorgetto Giugiario sitt Italdesign på børs med susende suksess. Bare synd de ikke utsteder aksjebrev lenger – det er liksom ikke det samme å få en utskrift fra en verdipapirsentral som å ha et Italdesign- eller et Ferrari aksjebrev innrammet på veggen.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no