-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Firmabil for din egen lille hær
Rezvani har vi vært innom før. De har en tendens til å bygge noe stort og kraftig, for så å bygge det enda større og kraftigere. Nå har de gått fra Tank til Hercules.
Tank var en slags kjempe-SUV. Rezvani kalte den en XUV, Extreme Utility Vehicle, der du godt kunne se for deg at Utility betydde litt granatskyting, og samtidig sørge for god beskyttelse hvis noen besvarte oppmerksomheten.
Siden de bruker Mopar-motorer tok det ikke lang tid før XUV-en ble Extreme i drivverk-avdelingen også. Da snakker vi 1000 hk på Chrysler / Mopar-språket – rett fra pakk-kassen.
Det er forresten mer Chrysler her også – eller Stellantis som det vel heter nå. Hele greia er bygget på en Wrangler. En ganske forsterket Wrangler, men like fullt en Jeep.
Men nå er det altså Hercules det dreier seg om. De har tatt en Tank og blåst hele påbygget der bak til himmels, slik at hekken nå bare er et omfattende pickup-plan. Litt lenger enn vanlig kan du si, man har nemlig fått plass til en ekstra Dana bakaksel der bak.
Den har ikke noe av den såkalte portal-akselen til en Brabus B63S 700 6x6, men bruker en spesielt utviklet (vi snakker Baja 1000 og liknende testbaner) Fox-opphengning som sammen med 37-tommers hjul gir mer enn nok fjæringsvei.
Derfor er den ikke bare Hercules, men en Hercules 6x6.
Som standard er den utstyrt med en Dodge Demon 6,2-liter kompressormotor. Men dersom du er redd for å møte en 1000 hesters Tank når du er ute på jobb med Hercules, og du ikke ønsker den skal få mindreverdighetskomplekser, stakkar, kan du utstyre den med en spesialbygget 7-liter med masse smidde komponenter og 1300 hester ut der hvor det hele kobles opp mot 8-trinns TorqueFliten fra en Ram 1500 TRX.
Vi snakker slektstre her.
Bak rattet kan du velge mellom 6x2, 6x4 og 6x6 – diffene låses pneumatisk fra en lokal kompressor.
Men dette er bare halve historien – og den delen av historien betaler du 225.000 dollar for. Et røverkjøp sammenliknet med Brabusen eller en Hennesey Goliath – hvis du nøyer deg med bare dette.
Men hvem kan egentlig klare seg der ute uten beskyttelse mot landminer og uten armert karosseri og ruter, uten dekk med militære spesifikasjoner så de kan kjøre flate herfra til dit du kan hente hjelp, uten varme-kamera, røyksky-kamuflasje og overlevelsessett som inkluderer gassmasker?
Ingen.
Så det er bare å oppgradere til militære spesifikasjoner det, og slå inn $ 325.000 på Visakortet.