-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Fra tre til fire hjul
Amerikanske Vanderhall viser en slags utviklingslære. Lenge har de holdt på med sine tre hjul før de nå forsiktig forsøker seg med fire. Artenes opprinnelse?
Siden vi har en spesiell forkjærlighet for trehjulinger er det en selvsagt ting at Vanderhall har opptrådt på disse sidene tidligere.
Og siden vi har en viss forkjærlighet for trehjulinger burde vi kanskje synes det er et forræderi nå å forsøke seg på fire. Men forutsatt at det nye produktet beholder karakter og særpreg, sier vi: gønn på!
Morgan har tross alt vært der før, og det er ikke mye vi klager på der.
Nå ser det riktignok ikke ut som om Vanderhalls første firer skal bli en primitiv-munter sportsbil a la Morgan Plus 4. Derimot skal den åpenbart ut i sanden.
Det lille vi ser av den på hjemmesidene tyder i retning av en litt lekker dune buggy med tak, men siden navnet er Navarro regner jeg med sanddynene den skal over heller heter Baja enn Malibou.
Med en motor på hvert hjul er vi allerede inne på alvorlige intensjoner. Til sammen 300 hester og 680 Nm er også ganske voksent.
Spesifikasjonene forteller at de har også tenkt skikkelig på hva dette kjøretøyet skal kunne. 18-tommers felger og 35-tommers seriøse dekk, sammen med 500 millimeter fjærvei lyder som den er klar til en av de mindre klassene i King of the Hammers.
El-verket om bord er på 300 Volt med batteripakker som rommer inntil 60 kWt. Det er snakk om 320 km rekkevidde, men kanskje ikke i hoppe-over-alt-som-finnes-tempo?
Det hele er ikke så fjernt fra Bronco-oppskrift, med store hjul som står nesten helt ute i det fri, og med null overheng.
Dørene ser ganske integrert ut, akkurat som taket, så det virker ikke som du kan gå løs på den med en enkelt trekker og ribbe den helt som en Wrangler. Egentlig ser det ut som det bare er en del av taket du kan legge igjen hjemme.
Den har andre myke sider også: oppvarmet ratt (!), oppvarmede seter (!!), klima-anlegg (!!!), et skikkelig lydanlegg (la gå da), og et radarsystem. Det siste vil kanskje kunne være til nytte – du kan kjøre deg godt bort, selv på bare 300 km.
Ikke et ord om pris eller andre detaljer.
Men Vanderhall har levert før, de. Og sier at denne skal bli en del av deres 2022 line-up. Da kan vi jo like godt tro dem.