-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Japanske wannabees
Jeg skulle bare sjekke opp at en tilsynelatende mini-Jaguar kjøpt av en kompis var så grusom som jeg mente å huske da jeg kom over produsenten nettsted. Bilen var fryktelig den, men når man lager en mikrobil som en imitasjon av Messerschmitt, er det en formildende omstendighet.

Ikke akkurat vellykket, men åpenbart finnes det ca. 1000 mennesker i året som synes dette er stas, så stas at de kjøper en. Susumu Mitsuoka heter mannen bak prosjektet, egentlig en av landets største bruktbilforhandlere, men siden 1968 har han laget kvasi-biler på basis av storprodusentenes plattformer.
I dag omfatter utvalget Ryoga og Galue, som beveger seg opp i 2-liters klassen, sammen med Viewt. Dessuten er det to forskjellige Lotus-7-liknende saker på gang, Fen er faktisk ganske potent og har enkelte Panoz-drag i tillegg til de tradisjonelle.
Egentlig var vel ikke dette verd særlig oppmerksomhet i det hele tatt, bortsett kanskje fra kuriositets-faktoren. Men da jeg oppdaget en åpen imitasjon av gamle Messerschmitt Kabinenroller begynte det faktisk å bli hyggelig. Den er en av flere mopedbil-typer dette selskapet bygger, og sånn sett skulle de også være fullstendig uten interesse. Men selv med bare en futtig liten 50-kubikker under skallet er den såpass sær at den er verd å bruke litt plass på.
Hvis Susumu Mitsuoka nå kan ta den Micra-motoren og finne plass til den foran bakhjulet på denne bilen, kunne vi få en bombe som var verd videre omtale.
BILDER:
Bilde: Mitsuoka K-2
Bilde: Mitsuoka K-1
Bilde: Mitsuoka Zero1
Bilde: Mitsuoka Viewt
Bilde: Mitsuoka Type F
Bilde: Mitsuoka Ryoga
Bilde: Mitsuoka Galue
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no