-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Vaarmønstringen
Det er ikke usannsynlig at det blir fest på Universitetsplassen i Oslo torsdag. Og iskremservering på Frognerseteren etterpå.

Siden Helaarsklubben er en av det mest uorganiserte ikke-organisasjonene i Norge, er det alltid med en viss spenning jeg nevner at første nyttårsdag er det igjen duket for en av årets store bilfester.
Vaarmønstringen.
Den må altså ikke forveksles med Norsk Sportsvognklubbs Vårmønstring, som pleier å finne sted langt utpå sommeren, i mai, og der deltakerne heller ikke må møte så strenge krav som på den ekte.
Vaarmønstringen nærmer seg 30-års dagen, og startet vel egentlig med utgangspunktet i noen militærhistorisk kjøretøyinteresserte. Men åpenbart kjøretøy av spesiell kaliber, for kriteriet er at det skal være åpne transportmidler. De skal være motorisert, men antall hjul spiller ingen rolle.
I starten, den gang det var kalde vintre og snøen lavet ned, var det et slags underforstått krav at man skulle kjøre åpent hele året.
Det begynte etterhånden å bli vanskelig å kontrollere, så til slutt måtte man gi opp det, da folk ganske åpenbart aktiviserte 32 elektriske motorer for å få ned ståltaket – midt på universitetsplassen! Men fremdeles møter man også de ekte, de som kjører motorsykkel med sidevogn året rundt, eller de gamle militærbilene med fillete kanvastak, eller de bilene som slett ikke har noe tak.
Sannsynligvis blir det igjen massevis av biler og annet, sikkert flere enn 100, som du vil møte i nærheten av Universitetsplassen i Oslo torsdag formiddag. Tradisjonen sier avreise kl. 13.00, retning Frognerseteren. Der vil det bli uteservering av is, og førstegangsreisende pleier å bli innrømmet en liten rasjon varm sjokoladesaus på toppen.
Med dagens føre vil sommerdekk uten dekk-klister være adekvat, og isen blir en lett forfriskning i sol-varmen.
Men som sagt, noen offisiell invitasjon er ikke sendt ut. (Det har den heller aldri vært.). Så vi garanterer ikke at det kommer til å skje noe.
Bildet har vi forresten tillatt oss å låne fra sidene til NSK, og du finner flere fra tidligere samlinger her: http://www.sportsvogn.no/images/2004/helaarsklubben/thumbnails.html
Her er noen bilder fra årets mønstring, ikke mye snø den dagen: http://home.otc-mc.org/~197/010108/index.html