-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter

Snart klart for generasjonsskifte:
BMW letter litt på sløret
Vi har lenge dokumentert via spionbilder at neste generasjon BMW M5 under utvikling. Men at den også kommer som stasjonsvogn innrømmer BMW for første gang nå - ledsaget av et knippe offisielle «spionbilder».
BMW forteller at utviklingsprosessen til neste generasjonen M5 nå går inn i den praktiske fasen og at den fremover vil testes for fullt på veier, testområder og racerbaner rundt om i verden. Det betyr at vi vil få god tilgang til spionbilder fra vårt faste byrå.
Det er snart 40 år siden første generasjon M5 kom på markedet som et meget sportslig alternativ som likevel hadde sine praktiske egenskaper intakt, i alle fall om man ga slipp på litt av komforten de «snillere» medlemmene av 5-serien er kjent for.
Klassisk muskelbil-oppskrift
Oppskriften har vært klassisk med store motorer og bakhjulsdrift, men ved forrige generasjonsskifte kunne BMW også tilby sin avanserte firehjulsdrift i en spesiell M-løsning som lar sjåføren velge ren bakhjulsdrift for de anledninger der det er mest passende.
Nå er tiden snart inne for en helt ny generasjon – med gjensyn av en tidligere, populær karosseri-variant. BMW M GmbH bekrefter nemlig at syvende generasjon av M5 vil lanseres både som sedan og stasjonsvogn – eller Touring på BMW-språket. Dermed følger den i sporet til lillebror M3.
Dessuten tyder mye på at den får hybrid drivlinje – kanskje tilsvarende den som sitter i SUV-en XM.
Lange tradisjoner
Den første BMW M5 Touring ble lansert tilbake i 1992, basert på andre generasjons M5 Sedan. I 2007 la BMW M GmbH også til en Touring-variant til fjerde generasjon BMW M5.
Den vellykkede lanseringen av den første BMW M3 Competition Touring med M xDrive firehjulsdrift, har banet vei for at storebror BMW M5 neste år kan følge i samme hjulspor med en egen stasjonsvogn-variant.
På vei og bane
Akkurat som den kommende BMW M5 Sedan, vil stasjonsvogn-varianten også ha en helt nyutviklet og delvis elektrifisert drivlinje. Dermed akselererer BMW M GmbH stadig videre på sin vei mot elektrifisering.
Testing av de første prototypene av den kommende BMW M5 Touring vil starte i løpet av de neste dagene, i bytrafikk så vel som på landeveier og motorveier rundt München – samt på krevende Nordsløyfa og andre racerbaner rundt om i verden. Målet er som alltid å finne den ideelle balansen mellom sportslige ytelser på racerbanen og overlegen kjørekomfort i hverdagen og over lange avstander.
– I en tid hvor hverdagen og modellporteføljen vår i Norge nå bortimot er helt elektrisk, så er vi heldige som også kan by på særegne modeller til våre kunder som har noen dråper bensin i blodet og en genuin entusiasme for vår historie. Det er derfor fristende å si «festen er ikke over, det er kake igjen», sier Marius Tegneby, kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge.
Vi loves mer informasjon om neste M5 Sedan og Touring før lanseringen begynner i 2024.