-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
BMW elektrifiserer M5
Her er en tidlig prototyp av neste generasjon M5. Stickere er blant elementene som avslører hva vi har i vente.
Vi har vist spionbilder av neste generasjon 5-serie tidligere – trolig kommer den på markedet sent 2023, også som elbil. Et halvt års tid senere følger så modellen som her er avbildet.
Ved første øyekast kan den se ut som en vanlig 5-serie, godt kamuflert som den er, men det er noen detaljer som avslører at dette er en M5 prototyp: som fire eksosrør, ekstra brede skjermer, bremseskiver på størrelse med pizzafat og solide luftinntak i fronten.
Det er neppe noe ferdig karosseri som er på plass ennå, her er det primært innmaten som testes ut. Likevel er prototypen langt nok i prosessen til at den har duppen i panseret som strekker seg fra grillen – en detalj vi kjenner fra nye M3/M4.
Våre fotografer som har fått en titt inn i bilen forteller om et tykt skinnratt og sammenhengende skjermer for instrumenter og infotainment som vi første gang møtte i BMW iX og som etter hvert blir standard i nye BMW-modeller.
Stickere på dører og hekk røper at bilen er hybrid, og trolig dreier det seg om tilsvarende drivlinje som den BMW har vist i forbindelse med konseptbilen XM.
Concept XM som skal debutere i produksjonsutgave mot slutten av året er utstyrt med nyutviklet twinturbo V8 som i kombinasjon med elmotor har en samlet effekt på 750 hk og maks dreiemoment på 1000 newtonmeter, samt en antydet elektrisk rekkevidde på 80 km.
Til sammenligning har dagens M5 625 hk og 750 Nm.
Det har også vært antydet at nye M5 blir første rene elbil fra BMW M, utstyrt med tre motorer og en samlet effekt på over 1000 hestekrefter.
Det burde sette M5 i stand til å konkurrere med toppmodellene fra Mercedes-AMG, Tesla Model S Plaid og den kommende Lucid Air Dream Edition Performance.
BMW har bekreftet at en elektrisk i5 er under utvikling, men har foreløpig ikke snakket om en M-versjon basert på denne.