-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Buddy på båndet
Buddy på båndet
TEST_TESKT
Det er siste-års student på designlinjen, Kristian Sørlie, som bestemte seg for å omarbeide den lille norske el-bilen Buddy i forbindelse med et prosjekt i vinter.
Bilen er spennende, og konseptet hører opplagt fremtiden til, sier han og forklarer hva han har gjort med den modellen han har arbeidet frem.
TEST_TESKT
Jeg har beholdt alle de harde punktene, det eneste som har skjedd med målene er at bilen er blitt litt lavere. Så har jeg trukket karosseriet litt lenger ned, dels for å dekke over de mekaniske komponentene – særlig bakfra er de meget godt synlige – og jeg har brukt elementer som for eksempel lykter for å gi den det nødvendige særpreget. Samtidig synes jeg nok den er blitt mer bil.
TEST_TESKT
Dette er bare en skalamodell, og det er ingen planer om å bygge den i 1 : 1 størrelse. Det er da også viktig å presisere at dette ikke er noe offisielt Buddy-prosjekt, selv om Sørlie har fått god hjelp av Elbil Norge.
Om det også kom noen penger derfra, aner vi ikke, men det kom i hvert fall 800 Euro til ham fra Østerrike.
TEST_TESKT
Det var et helt annet prosjekt. AVL, et av verdens fremste sentra for forskning i forbrenningsmotorer, hadde bygget et spennende instrument for testing av biler. Instrumentet henger etter bilen som en liten tilhenger, og denne tilhengeren ønsket AVL en skikkelig form på.
Dermed la de ut en designkonkurranse. Da resultatene ble kjent viste det seg at det var to av elevene fra Arkitekthøyskolen i Oslo som hadde stukket av med premier. Viliam Zilinek endte på tredjeplassen med sitt forslag (og vant 300), mens Sørlie stakk av med førstepremien.
Men om det blir transportdesign når han nå snart er ferdig med utdannelsen er han slett ikke sikker på.