-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Ny Cadillac CTS
Cadillac fornyer en av sine mest populære modeller. Den kommer på markedet til høsten.
Mer plass, krefter og teknologi er stikkord for den nye modellen som er 110 kg lettere enn forgjengeren, på tross av en lengdeøkning på 12 cm.
- Med vår nye, kompakte ATS skal CTS møte konkurrenter i «midsize premium»-segmentet med kompromissløse ytelser, luksus og teknologi, sier David Leone, sjefingeniør for CTS.
I USA får CTS en startpris på $46.000. Den skal leveres i tre utstyrsnivåer, Luxury, Performance og Premium.
To motorer
Drivlinjeutvalget består av en 2.0T 4-sylindret turbomotor med 272 hk og en 3,6-liters normalt pustende V6, begge for bensin. Bakhjulsdrift er standard, men CTS kan også leveres med firehjulsdrift.
Med 2.0T gjør CTS null til 60 miles (96 km/t) på 6,1 sekund – 1,5 sekunder raskere enn forgjengeren.
Toppmodellen CTS Vsport har en nyutviklet 3,6-liters twin-turbomotor med hele 420 hestekrefter. Denne har 8-trinns automatkasse og differensialbrems som standard, og leveres kun med drift på bakhjulene.
Det er kun sedanutgaven av CTS som fornyes nå, men stasjonsvogn og coupé ligger neppe langt bak i lanseringskøen.