-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Tøft å lansere ny Daimler
Nå har Jaguar bekreftet at de skal lansere en luksusutgave av XJ, og kalle den Daimler. De har ikke fortalt hvorfor.
Jaguar kjøpte Daimler-merket i 1960, og bygde vel såkalte Daimlere (Jaguarer med en annen grill) frem til for et par-tre år siden. Men den bare fizzet ut – her var det ikke snakk om å gå ned med flagget til topps. Ingen merket det, og ingen brydde seg. I fall du lurer: Ja, navnet har med DaimlerChrysler å gjøre. I 1893 kjøpte Frederick Simms de engelske rettighetene til Daimlers motorer, og grunnla Daimler Motor Company i Coventry.
Men hvorfor i all verden skal de skal lansere et top-end produkt, og kalle det noe ingen lenger har noe forhold til, er i grunnen et godt spørsmål. Mulig at de håper å få noen ekstrasalg? Investeringene blir i hvert fall minimale, for det dreier seg om en XJ med lang akselavstand og med den karakteristiske Daimler-grillen.
Det er tvilsomt om Ford/Jaguar klarer å lage disse bilene så dyre at de kommer til å konkurrere i Rolls-Maybach-Bentley segmentene, slik at prisingen vil nok dessverre også gjøre den til nok en luksusbil.
Jaguar har tapt solid, det snakkes om mer enn 1 milliard dollar de siste to årene. Ikke alle er overbevist om at dette er måten å rette på det bildet. Merkevareforvirring er det de fleste frykter.
Vi får se hvordan det ser ut på Frankfurt-utstillingen. Det er der Daimler skal gjenoppstå.
Les også: