-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Tøft å lansere ny Daimler
Nå har Jaguar bekreftet at de skal lansere en luksusutgave av XJ, og kalle den Daimler. De har ikke fortalt hvorfor.
Jaguar kjøpte Daimler-merket i 1960, og bygde vel såkalte Daimlere (Jaguarer med en annen grill) frem til for et par-tre år siden. Men den bare fizzet ut – her var det ikke snakk om å gå ned med flagget til topps. Ingen merket det, og ingen brydde seg. I fall du lurer: Ja, navnet har med DaimlerChrysler å gjøre. I 1893 kjøpte Frederick Simms de engelske rettighetene til Daimlers motorer, og grunnla Daimler Motor Company i Coventry.
Men hvorfor i all verden skal de skal lansere et top-end produkt, og kalle det noe ingen lenger har noe forhold til, er i grunnen et godt spørsmål. Mulig at de håper å få noen ekstrasalg? Investeringene blir i hvert fall minimale, for det dreier seg om en XJ med lang akselavstand og med den karakteristiske Daimler-grillen.
Det er tvilsomt om Ford/Jaguar klarer å lage disse bilene så dyre at de kommer til å konkurrere i Rolls-Maybach-Bentley segmentene, slik at prisingen vil nok dessverre også gjøre den til nok en luksusbil.
Jaguar har tapt solid, det snakkes om mer enn 1 milliard dollar de siste to årene. Ikke alle er overbevist om at dette er måten å rette på det bildet. Merkevareforvirring er det de fleste frykter.
Vi får se hvordan det ser ut på Frankfurt-utstillingen. Det er der Daimler skal gjenoppstå.
Les også: