-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Tøft å lansere ny Daimler
Nå har Jaguar bekreftet at de skal lansere en luksusutgave av XJ, og kalle den Daimler. De har ikke fortalt hvorfor.
Jaguar kjøpte Daimler-merket i 1960, og bygde vel såkalte Daimlere (Jaguarer med en annen grill) frem til for et par-tre år siden. Men den bare fizzet ut – her var det ikke snakk om å gå ned med flagget til topps. Ingen merket det, og ingen brydde seg. I fall du lurer: Ja, navnet har med DaimlerChrysler å gjøre. I 1893 kjøpte Frederick Simms de engelske rettighetene til Daimlers motorer, og grunnla Daimler Motor Company i Coventry.
Men hvorfor i all verden skal de skal lansere et top-end produkt, og kalle det noe ingen lenger har noe forhold til, er i grunnen et godt spørsmål. Mulig at de håper å få noen ekstrasalg? Investeringene blir i hvert fall minimale, for det dreier seg om en XJ med lang akselavstand og med den karakteristiske Daimler-grillen.
Det er tvilsomt om Ford/Jaguar klarer å lage disse bilene så dyre at de kommer til å konkurrere i Rolls-Maybach-Bentley segmentene, slik at prisingen vil nok dessverre også gjøre den til nok en luksusbil.
Jaguar har tapt solid, det snakkes om mer enn 1 milliard dollar de siste to årene. Ikke alle er overbevist om at dette er måten å rette på det bildet. Merkevareforvirring er det de fleste frykter.
Vi får se hvordan det ser ut på Frankfurt-utstillingen. Det er der Daimler skal gjenoppstå.
Les også: