-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Tøft å lansere ny Daimler
Nå har Jaguar bekreftet at de skal lansere en luksusutgave av XJ, og kalle den Daimler. De har ikke fortalt hvorfor.
Jaguar kjøpte Daimler-merket i 1960, og bygde vel såkalte Daimlere (Jaguarer med en annen grill) frem til for et par-tre år siden. Men den bare fizzet ut – her var det ikke snakk om å gå ned med flagget til topps. Ingen merket det, og ingen brydde seg. I fall du lurer: Ja, navnet har med DaimlerChrysler å gjøre. I 1893 kjøpte Frederick Simms de engelske rettighetene til Daimlers motorer, og grunnla Daimler Motor Company i Coventry.
Men hvorfor i all verden skal de skal lansere et top-end produkt, og kalle det noe ingen lenger har noe forhold til, er i grunnen et godt spørsmål. Mulig at de håper å få noen ekstrasalg? Investeringene blir i hvert fall minimale, for det dreier seg om en XJ med lang akselavstand og med den karakteristiske Daimler-grillen.
Det er tvilsomt om Ford/Jaguar klarer å lage disse bilene så dyre at de kommer til å konkurrere i Rolls-Maybach-Bentley segmentene, slik at prisingen vil nok dessverre også gjøre den til nok en luksusbil.
Jaguar har tapt solid, det snakkes om mer enn 1 milliard dollar de siste to årene. Ikke alle er overbevist om at dette er måten å rette på det bildet. Merkevareforvirring er det de fleste frykter.
Vi får se hvordan det ser ut på Frankfurt-utstillingen. Det er der Daimler skal gjenoppstå.
Les også: