-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Cabriolet som blir til SUV
Se nøye på denne bilen. Om halvannet års tid er T-Cross Breeze i Norge som VWs kommende kompakt-SUV. Naturligvis med annet navn.
For to år siden stilte Volkswagen med den dieseldrevne targa-SUV-en T-Roc i Genève. To år og en dieselskandale senere har VW-folkene kappet av resten av taket og nappet ut dieselmotoren til fordel for en elektrisk drivlinje.
Naturligvis har T-Cross Breeze MQB-baserte Tiguan i bunnen. Interiøret er lekkert, og baksetet lar seg sitte i.
Men troen på hva julenissen faktisk kan fikse, må være godt forankret for å kunne tenke at VW virkelig vil sette en kabriolet-SUV i produksjon.
Denne er kun ment som blikkfang for å vende blikket fra høstens triste dieselaffære og mot en fremtid hvor VW kommer til å spille rollen som en av de største bilprodusentene i verden, kanskje allerede neste år som DEN største.
Vekstambisjoner
– Vi skal bli store og supersterke på SUV i Norge, slår VW-sjef Ulf Tore Hekneby ettertrykkelig fast. Volkswagen-konsernet har store huller i SUV-programmet, men de fylles nå opp med nye modeller i alle merkene VW er representert med i Norge.
T-Roc, eller hva det endelige navnet måtte bli, er VWs SUV-svar til dem som i dag kjøper eksempelvis Mazda CX-3, Mitsubishi ASX og Opel Mokka. Altså en bil i skjæringspunktet mellom B- og C-klassen. I Norge neste høst og trolig adskillig røffere og mer høybygd i stilen enn halvbroren Audi Q2.
Audi Q2, som du kan lese om ved å følge linken, vil ha det meste felles med T-Roc, men blir lavere og mykere i stilen.
VW Tiguan er snart i Norge. Bilen blir større enn utgående Tiguan, og kjøres med stort bagasjerom fram som fullverdig familie-SUV. En forlenget variant med sju sitteplasser kommer i Q2/2017.
Ulf Tore Hekneby regner med som sikkert at Tiguan også blir å finne som ladbar hybrid fordi en slik variant blant annet befinner seg på Genève-messen og fordi konsernet allerede har tre ladbare modeller på MQB-plattformen.
Også Skoda orienterer seg nå mer mot SUV-kjøperne. 4,70 meter lange VisionS har naturligvis sju sitteplasser siden Tiguan har fem. Så bytter de om i neste runde. For også VisionS blir kortere femseter litt inn i fremtiden. Da fases Yeti ut. Regn med SUV-en som første ladbare Skoda.
I 2017 vil også VW Touareg – tvillingbroren til Porsche Cayenne – være på plass som stor SUV og konkurrent der Volvo XC90 nå jafser grovt til seg av godt bemidlede bilkjøpere.
Se video og stort bildegalleri under saken.