-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Forsmak på kompakt ID.
Med ID.Life gir Volkswagen en forsmak på en kompakt bybil som skal på markedet i 2025. Her står ungdommen i sentrum.
Vi har allerede fått et forslag på en sportslig variant fra Cupra, men modellen Volkswagen viser i München er nok tiltenkt et bredere publikum. Vi får en prisantydning på rundt 20.000 euro, hvilket er rundt 60 prosent av ID.4-prisen, men vesentlig dyrere enn på dagens e-Up og Polo i Tyskland.
Opprinnelig var planen at den kompakte elbilen skulle på markedet i 2027, men nå har VW akselerert planene slik at den kommer to år tidligere.
Konseptet kombinerer bærekraft og digitalisering med fleksibelt bruk. Bilen kan for eksempel fungere som en mini-kino eller et gaming-senter.
– Vårt fokus under utvikling av ID.Life har vært yngre kundegrupper. Vi tror nemlig fremtidens biler vil dreie seg mer om lifestyle og personlig uttrykk. Morgensdagens kunder vil ikke bare ta seg fra A til B, de vil være mer interessert i hvilke opplevelser bilen kan by på, sier Ralf Brandstätter, CEO for Volkswagen-merket.
Han sier ID-Life er Volkswagens svar på disse ønskene.
Konseptet kan trygt kalles minimalistisk. Alt av unødvendig pynt og eksotiske materialer er eliminert. Taket er avtagbart og utformet i tekstil så man kan få inn frisk luft samtidig som man sparer vekt.
ID.Life er basert på en kompakt variant av den fleksible MEB-plattformen som er utviklet for småbil-segmentet. Det er første gang plattformen kombineres med forhjulsdrift.
At bilen er kompakt og rimelig betyr ikke at den er kjedelig. Motoren varter opp med 234 hestekrefter – nok til å ta deg til hundre på 6,9 sekunder. En batteripakke på 57 kWt skal gi en rekkevidde på rundt 40 mil.
Volkswagen forventer at minst 70 prosent av bilene de selger i Europa vil være elektriske i 2030, mens andelen i Nord-Amerika og Kina vil ligge på rundt femti prosent.