-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nye XJ i Oslo – 4 måneder før tiden
Den første XJ-kunden i Norge må vente helt til mars før han kan hente sin nye Jaguar. Men allerede i dag kan han, og andre inviterte, få se bilen i Oslo.
Jommen klarte ikke Jaguar Norge å få hjem den nye XJ-modellen, en av de virkelig store nyhetene på Frankfurt-utstillingen i september, til Oslo. Fire måneder før produksjonen starter for alvor.
Og sammen med bilen hadde de halve Frankfurt-standen, pluss en lys levende designer. Mark Phillips er ansvarlig for interiøret i denne ny luksusbilen, og ga en glimrende innføring i hele det nye designspråket til Jaguar.
Vi har tidligere fortalt om dette nye flaggskipet, som skal føre 40 års XJ-tradisjon videre.
Men vi kan legge til at den utgaven som er hentet hjem til Norge for noen få dager, er en utgave med lang akselavstand.
Det vil si 303 cm pluss 16 – noe som beundringsverdig nok bare gir 17 kg ekstra vekt, men det gir også en enda mer elegant taklinje. Dette er vel så nær en coupé-form som en limousine kan komme.
Innvendig er det selvfølgelig samme elegansen, med et vell av detaljer som man antakelig ikke vil se før man har levd med bilen i mange måneder. Og som man vil sette pris på resten av den tiden man lever sammen.
Presentasjonen er heldigvis litt mindre luksuriøs enn før. Riktignok kunne Jaguar Norge presentere oss for en fantastisk isskulptur, og isen til å ha i frokost-juicen var frosne miniatyr-utgaver av de 20-tommers hjulene.
Men det minneverdige intermezzoet fra den forrige førpresentasjonen vi hadde i Jaguar-lokalene, ble ikke gjentatt.
Den gang hadde man slått seg sammen med en fornem teppehandler, og de persiske teppene lå der med prislappene forholdsvis tydelig eksponert.
Siden det ikke var så mange av teppene som kostet mer enn 6 – 700.000 kroner, og siden mange av de innbudte trodde at dette var en diskret måte å presentere bilens pris på, var det ganske mange som var forundret over at modellene var såpass rimelige.
Det er ingen grunn til å gå inn på prisene nå heller – de blir ikke billigere enn de gamle som startet på rundt 900.000. Rundt 1,1 million later inngangsprisen til å bli. Norge vil nok få 30 av disse modellene neste år – det burde ikke bli vanskelig å få utplassert dem.