-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nye XJ i Oslo – 4 måneder før tiden
Den første XJ-kunden i Norge må vente helt til mars før han kan hente sin nye Jaguar. Men allerede i dag kan han, og andre inviterte, få se bilen i Oslo.
Jommen klarte ikke Jaguar Norge å få hjem den nye XJ-modellen, en av de virkelig store nyhetene på Frankfurt-utstillingen i september, til Oslo. Fire måneder før produksjonen starter for alvor.
Og sammen med bilen hadde de halve Frankfurt-standen, pluss en lys levende designer. Mark Phillips er ansvarlig for interiøret i denne ny luksusbilen, og ga en glimrende innføring i hele det nye designspråket til Jaguar.
Vi har tidligere fortalt om dette nye flaggskipet, som skal føre 40 års XJ-tradisjon videre.
Men vi kan legge til at den utgaven som er hentet hjem til Norge for noen få dager, er en utgave med lang akselavstand.
Det vil si 303 cm pluss 16 – noe som beundringsverdig nok bare gir 17 kg ekstra vekt, men det gir også en enda mer elegant taklinje. Dette er vel så nær en coupé-form som en limousine kan komme.
Innvendig er det selvfølgelig samme elegansen, med et vell av detaljer som man antakelig ikke vil se før man har levd med bilen i mange måneder. Og som man vil sette pris på resten av den tiden man lever sammen.
Presentasjonen er heldigvis litt mindre luksuriøs enn før. Riktignok kunne Jaguar Norge presentere oss for en fantastisk isskulptur, og isen til å ha i frokost-juicen var frosne miniatyr-utgaver av de 20-tommers hjulene.
Men det minneverdige intermezzoet fra den forrige førpresentasjonen vi hadde i Jaguar-lokalene, ble ikke gjentatt.
Den gang hadde man slått seg sammen med en fornem teppehandler, og de persiske teppene lå der med prislappene forholdsvis tydelig eksponert.
Siden det ikke var så mange av teppene som kostet mer enn 6 – 700.000 kroner, og siden mange av de innbudte trodde at dette var en diskret måte å presentere bilens pris på, var det ganske mange som var forundret over at modellene var såpass rimelige.
Det er ingen grunn til å gå inn på prisene nå heller – de blir ikke billigere enn de gamle som startet på rundt 900.000. Rundt 1,1 million later inngangsprisen til å bli. Norge vil nok få 30 av disse modellene neste år – det burde ikke bli vanskelig å få utplassert dem.