Ansiktsløft for Kodiaq

Fire år etter lanseringen er tiden moden for et ansiktsløft og tekniske oppgraderinger av Skodas mest solgte SUV.

Publisert

Selv i et marked dominert av elbiler og ladbare hybrider har Kodiaq-salget en meget positiv utvikling. 517 registrerte biler hittil i år gjør den ifølge OFV til Skoda tredje mest solgte modell bak Enyaq og Octavia. Avstanden til sistnevnte er kun én bil.

En ny grill, nye støtfangere og aluminiumdekor er elementene Skoda fremhever med hensyn til eksteriørdesign. Dessuten har den fått nye lykter – LED hovedlys er nå standard og LED Matrix kan velges som tilleggsutstyr for første gang.

En annen nyhet, ifølge Skoda også for første gang, er at Kodiaq kan leveres med ergonomiske skinnseter med mangeveis elektrisk justering, ventilasjon og massasjefunksjon.

Bilen kan utstyres med digitalt instrumentpanel, kjent som Virtual Cockpit i VW-vokabularet. Du kan også velge et nytt lydanlegg fra Canton med ti høyttalere og en effekt på 625 watt.

Sikkerhetsutstyret er oppgradert med nye Travel Assist-muligheter som inneholder fem til åtte assistentsystemer avhengig av utstyrsnivå.

Nye Kodiaq skal leveres i utstyrsnivåene Active, Ambition og Style, samt i Sportline-, L&K- og RS-varianter. Som tidligere leveres den med fem eller syv seter.

Toppversjon Kodiaq RS får en ny bensinmotor med 245 hestekrefter som erstatning for dieselmotoren med 240 hk. Denne er mer enn 60 kg lettere og sørger ifølge Skoda for bedre kjøreegenskaper, raskere akselerasjon (6,5 sek. til 100) og høyere toppfart (234 km/t).

Klarer du deg med mindre effekt kan du velge mellom bensinmotorer på 150 og 190 hk samt dieselutgaver med 150 og 200 hk.

Powered by Labrador CMS