-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Subarus neste USA-SUV
De siste årene har Subaru manglet en stor SUV – noe som er spesielt viktig på det amerikanske markedet. Nå gir de et hint om fremtiden.
Viziv er en betegnelse Suabru gjerne bruker på sine konseptbiler, og den store SUV-en som er avduket i Los Angeles i kveld heter Viziv-7. Du lurer kanskje på bakgrunnen for den kryptiske betegnelsen? Den er utledet fra «Vision for Innovation» forteller Subaru oss.
Konseptet baner vei for en ny SUV som er skreddersydd for det amerikanske markedet. Den er det amerikanerne betegner som en Full Size SUV med tre seterader. Ja, faktisk den største Subaru noensinne, om vi skal tro produsenten.
Her snakker vi en flate på over ti kvadratmeter. Lengden er 520 cm, bredden 203 og høyden 186 cm. En akselavstand på 299 cm høres ut som et romslig interiør og / eller stort bagasjerom.
Skal realiseres
Informasjonsdirektør Stian Thrane hos den norske Subaru-importøren forteller at bilen etter planen skal på markedet i USA våren 2018, og det ikke foreligger noen planer om eksport til Europa.
– Subaru gjør det svært godt i USA, og av den totale produksjonen på en million biler selges rundt 60 prosent på det amerikanske markedet hvor Subaru også har store produksjonsanlegg, sier Thrane.
Det er noen år siden Subaru prøvde seg med en stor SUV i Norge, men B9 Tribeca om ble lansert i Europa i 2007 ble ingen stor suksess. Det skyldtes nok delvis et sært utseende. Den spesielle fronten ble «nøytralisert» etter en facelift i 2008. I USA levde Tribeca (uten B9 i navnet) til 2014.
Modellen var også planlagt markedsført som Saab 9-6 i USA, men GM kvittet seg med Saab før den i det hele tatt ble realisert.