-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Lister glatter ut Knobbly
I tillegg til sine Jaguar-varianter er Lister kjent for sin gamle "Knobbly". Det råeste av det råe. Nå kan det se ut som de planlegger en ny.
Er det noe Lister ikke er veldig kjent for, så er det at «jeg lister meg på lett på tå».
En åpen to-seters racer med et aluminiumkarosseri som er dratt så tett ned mot alt som stikker ut på chassis og drivlinje at den fikk navnet «Knobbly», og som fremføres ved hjelp av en blodtrimmet Small Block Chevroletmotor, lister seg ikke akkurat.
Det har vært mye frem og tilbake med denne 50-talls byggeren, men de har vært innom foredling av Jaguarer og gjenopptatt en «Heritage» eller «Continuation» eller hva de kaller det -serie av gamle/nye Knobbly, og det i så stor grad at ikke bare lever de fremdeles, de planlegger åpenbart nye fremstøt.
I hvert fall kan ikke disse skissene tolkes som annet.
To seter, et enormt panser, nesten ikke rute og en holdning som helt klart skriker bakhjulsdrift tyder i retning av at man vil speile den gamle oppskriften.
Også på den måten at du definitivt vil kalle karosseriet effektivt før du kommer på å kalle det pent.
Og selvfølgelig regner man med Jaguar på undersiden. Det har jo vært Listers oppskrift – helt siden det ble noen D-Type motorer til overs i 1956.
Egentlig trenger man jo ikke mer enn en F-Type motor og det som holder hjulene på plass. Selvfølgelig må det hele mekkes litt i Lister-retning – noen torden og lyn bør det jo være, men noen stor jobb behøver det ikke bli.
Det var Listers nåværende eier, Lawrence Whittaker, som la ut disse fristelsene på Twitter nylig. Derfor må vi jo få lov til å tro at han mener noe med det og glede oss til resultatet.
Det hadde vært gøy med noe som virkelig reiv opp asfalten, og som kunne tenke seg å gjøre det med annet enn strøm.