Bilde fra Oslo Motor Show 2023

Nye alliansepartnere

Oslo Motor Show + Tons of Rock

To av Norges største festivaler inngår et nytt samarbeid for å skape enda bedre opplevelser for alle besøkende på arrangementene de neste årene. – Sammen skal vi skape enda større musikk- og motorglede for alle nordmenn, lover arrangørene bak Tons of Rock og Oslo Motor Show.

Arrangørene bak Tons of Rock og Oslo Motor Show har signert en avtale der partene forplikter seg til å samarbeide om å skape aktivitet på hverandres festivaler de neste årene. Den nye avtalen innebærer et historisk løft både for NOVA Spektrums største besøksarrangement, og for rockefestivalen Tons of Rock som har utviklet seg til å bli en av Norges største musikkfestivaler.

– Vil treffe midt i hjertet

– Den nye samarbeidsavtalen innebærer at Oslo Motor Show vil være sterkt til stede på Tons of Rock med en egen utstilling bestående av eksklusive kjøretøy og en spesialdesignet stand med aktivitet og underholdning. Dette vil treffe midt i hjertet til mange av festivaldeltakerne, ettersom rockefestivalen tiltrekker seg et stort publikum med et lidenskapelig forhold til både musikk, motor og kjøretøy, sier prosjektleder Show, Tommy Larsen.

Tommy Larssen er ansvarlig for et av Norges største arrangement rettet mot bil- og motorinteresserte, og har de siste årene opplevd en enorm besøksvekst på Oslo Motor Show. Høsten 2023 samlet arrangementet nærmere 53.000 besøkende.

Tons of Rock hadde mer enn 100.000 årlige publikummere i 2023, med forventning om en økning til hele 150.000 i år. I sum representerer de to arrangementene store events som tiltrekker seg mange besøkende og tilreisende fra hele Norge og resten av Norden. Larssen utdyper samarbeidet slik:

– Når Metallica spiller på Tons of Rock 26. juni foran titusenvis av elleville fans, skal vi sørge for at publikum også kan få en smakebit av de fantastiske opplevelsene som Oslo Motor Show representerer.

Motorentusiaster i rockeverden

– Vi må huske på at kombinasjonen av musikk- og motoropplevelser henger tett sammen. Eksempelvis er Metallicas vokalist, James Hetfield, en lidenskapelig motorentusiast med en større samling av sjeldne, historiske kjøretøy. Det er heller ikke lenge siden vi hentet Elvis Presleys unike kabriolet – en av BMWs dyreste og mest eksklusive biler – til Norge. Dette fikk stor nasjonal og internasjonal oppmerksomhet, og er en type attraksjon som bringer oss tett på målgruppen som også Tons of Rock henvender seg til, sier Larssen.

Vinn-vinn

Medgründer av Tons of Rock, Mads Martinsen, er i likhet med Larssen svært fornøyd med det nye samarbeidet, og tror tilstedeværelsen til Oslo Motor Show vil bidra til å gjøre den årlige musikkfestivalen på Ekebergsletta i Oslo til en enda bedre opplevelse for alle. Samtidig vil også Tons of Rock være sterkt til stede på Oslo Motor Show:

– For oss er Oslo Motor Show en perfekt samarbeidspartner og vi ønsker også å se på andre muligheter for å bruke en av Norges største møteplasser for alle motor- og kjøretøyinteresserte til å skape spennende innhold som engasjerer alle besøkende. Vår felles ambisjon er å lage en enda bedre rockefestival og enda bedre motorfestival, og å skape enda mer musikk- og motorglede hos alle nordmenn, fastslår Martinsen.

Samarbeidsavtalen mellom Tons of Rock og Oslo Motor Show gjelder for perioden 2024 – 2026 med intensjon om forlengelse. Ytterligere detaljer rundt samarbeidet vil bli formalisert som del av det løpende samarbeidet i avtaleperioden.

Powered by Labrador CMS