-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Roomster på gang
Denne uken startet produksjonen av Skoda Roomster. Men fortsatt er det over et halvår til bilen er på plass hos norske forhandlere.
Det er i den tsjekkiske byen Kvasiny produksjonen av Roomster skal foregå. Når maskineriet går for fullt er fabrikken kapabel til en dagsproduksjon på 190 biler. Totalen for 2006 blir på 15.000, men ingen av disse kommer til Norge før i november.
Det var på Frankfurt-utstillingen i 2003 vi første gang møtte Roomster. Siden har vi støtt på den ved flere anledninger under ymse navn. På tross av relativt beskjedne ytre mål blir Roomster, som navnet tilsier, en rommelig og praktisk småbil. For eksempel har den et bagasjerom på hele 460 liter hvilket er mer enn mange langt større konkurrenter kan skryte av.
Valgmuligheter
Bilen skal leveres med tre alternative bensinmotorer. Minste alternativ blir 1,2 liter med 65 hk mens den kraftigste er på 1,6 liter og 105 hk. Det kommer også tre TDI-motorer med henholdsvis 70, 80 og 105 hk. Samtlige motorer kombineres med forhjulsdrift og 5-trinns manuell gearkasse. Senere vil automat bli tilgjengelig – i alle fall på kraftigste bensinmotor.
Roomster skal selges i tre forskjellige utstyrsnivåer med navn som Style, Sport og Comfort. Prisene er foreløpig ikke klare, men den norske importøren lover mye utstyr for pengene og biler utstyrt med bl.a. skivebremser i alle hjørner, ESP stabiliseringsprogram, et antall kollisjonsputer, sentrallås, klimaanlegg og Varioflex seteløsninger med innebygd bord.
Mer detaljer følger når Roomster nærmer seg norsk lansering. I god tid før det skal vi nok sørge for å få formidlet våre inntrykk etter å ha prøvekjørt bilen.