-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Skoda Fabia lanseres 8. mars
Det er ingen tilfeldig valgt dato når Skoda lanserer sin nye Fabia på Kvinnedagen. Om den vil stjele kunder fra søstermodellen Volkswagen Polo blir interessant å se, men selv hevder Skoda at de vil tiltrekke seg nye brukere, og da primært kvinner, fra andre merker.
Familielikheten til Skoda sees lettest i grillen, mens eksteriøret ellers har fellestrekk med både Audi A3 og Golf. Utvendig er Fabia 24cm lengre enn dagens Polo mens akselavstanden er blitt 6 cm lengre.
Innvendig kjenner vi igjen Volkswagens brytere og instrumenter og plassen er godt utnyttet. Både ratt og førersete kan justeres i så vel høyde- som lengderetning. Bagasjerommet er overraskende stort, hele 55 liter større enn hos Polo, og det er kun Peugeot 206 i småbil-klassen som kan fremvise et tilsvarende volum.
I Norge vil Fabia bli levert med hele seks motoralternativer fra en 1,0-liter med 50 Hk til en 2-liter med 120 Hk og med priser fra kr 123.900. De fleste vil nok velge en 1,4-liters motor som er priset fra kr 139.900. Mer om den nye Skoda Fabia kan du lese i neste utgave av BIL. Vi vil også komme med en grundigere testrapport i en senere utgave av bladet.
Av Trygve Bæra / Terje Ringen