-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Mini på moterunde
Når Mini debuterer om fjorten dagers tid i Paris, har den allerede gjort en runde som er litt uvanlig for en ny bil. Bare noen få av de tradisjonelle debut-deltakerne, bilbladene, har vært invitert når Mini har blandet seg med mote- og livsstil-skribenter de siste ukene.
BMW/Mini skal også samarbeide med hi-tech produsenter, musikk-selskaper, og mote-merker. Allerede er det samarbeide med for eksempel Bosch (kjøleskap) og Philips (TV) om Mini-merkede produkter derfra, mange flere vil komme.
Wendenburg vet hva hun driver med, hun har kommet fra tilsvarende jobb hos Smart og Mercedes. Hva hun for øvrig la til var at det arbeides med planer om en ny utgave av den legendariske Mini-filmen, The Italian Job, men at ingen beslutning var tatt enda.
Milano-bilen var svart, med hvitt tak og hvite hjul, og allerede der et klart eksempel på at bilprodusenter ikke så enkelt klarer å følge trendene. Dersom det er noe som preger motebildet i Milano denne høsten, så er det i hvert fall ikke svart og hvitt.
For øvrig forteller BMW at Mini skal tilbake til USA. Antagelig er det helt nødvendig for tyskerne å pushe den miste motorutgaven der borte, for med stadig større BMWer blir det vanskeligere for fabrikken å møte CAFE-kravene, de som setter tak på samlet flåte-forbruk for et bilmerke. Overskridelser erstattes med bøter, og der er BMW nå. Men når BMW presenterer det som om den etterlengtede Minien endelig er tilbake i USA er nok det å overdrive litt.
Den opprinnelige Issigonis-Minien ble solgt der borte fra 1960 til 1967. Av de til sammen 5,3 millioner Minier som er produsert var det ikke flere enn 10.000 som fant kunder i USA. Så veldig mange kan derfor ikke ha savnet den.
Foreløpig legger BMW USA opp til et årlig salg på mellom 10.000 og 15.000 enheter.
Les også Ny Mini lanseres i Paris
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no