-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Volvos Eyecar er blitt en bil
Den 26. oktober fortalte vi om Ford som hadde trukket frem en rekke av de sikkerhetsdetaljene vi skal få i bilene våre i fremtiden. Blant dem var et Volvo-system som de kalte Eyecar. Nå er det bygget inn i en egen konseptbil. Pen er den ikke, men kanskje interessant?
Om dette er av vital betydning for trafikk-sikkerheten er vi ikke helt sikre på, men det er jo på en måte veldig sivilisert innsats. Fordi dette selvfølgelig gjør de såkalte seter med hukommelse overflødig. Seter med hukommelse er blitt mer og mer vanlig, de har blant annet den egenskap at de husker den posisjonen du stilte setene i sist du kjørte bilen, selv om husmor har kjørt den mange mil i mellomtiden. Men jeg orker nesten ikke å tenke på alt det andre et sete med hukommelse er tvunget til å huske, å være på undersiden av den ene fete rumpen etter den andre kan umulig gi opphav til særlig lystige minner.
Med andre ord, alt som kan bidra til at vi igjen kan lobotomere setene våre, så de skal slippe å huske sterke antydninger av hva vi spiste til middag i går, er av det gode.
Dette systemet er nå åpenbart bygget inn i denne prototypen, som sikkert også er ment å skulle vise litt av Volvos fremtidige design. Hvilket vi i hvert fall ikke håper.
Stort bilde av Volvo Eyecar
Illustrasjon av systemet
Les også: Ford viser sikkerhets-fremtid
Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no