-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Tekniske data
Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI | BMW 120i Cabriolet | |
Basispris denne motor: | 389.800 | 404.400 |
Pris testbil: | 426.720 | 510.020 |
MOTOR | ||
4-sylindret rekkemotor med to overliggende kamaksler og fire ventiler pr. sylinder, turbo | 4-sylindret rekkemotor med to overliggende kamaksler og fire ventiler pr. sylinder | |
Boring x slag: | 82,5 x 84,5 mm | 84,0 x 90,0 mm |
Sylindervolum: | 1798 ccm | 1995 ccm |
Kompresjon: | 9,6:1 | 12:01 |
Effekt o/min: | 118 kW (160 hk) v/5000 | 125 kW (170 hk) v/6700 |
Dreiemoment o/min: | 250 Nm v/1500–4200 | 210 Nm v/4250 |
Transmisjon: | Forhjulsdrift/6M | Bakhjulsdrift/6M |
Dekk: | 205/55 R16 | 205/55 R16 |
Dekk testbil: | 225/45 R17 W Pirelli P Zero Rosso | Foran 205/50 R17 Bak 225/45 R17 W Goodyear Eagle NCT5 |
MÅL | ||
Lengde: | 423,8 cm | 436,0 cm |
Bredde: | 176,5 cm | 174,8 cm |
Høyde: | 142,4 cm | 141,1 cm |
Akselavstand: | 257,8 cm | 266,0 cm |
Sporvidde f/b: | 153,4/150,7 cm | 149,0/151,3 cm |
KUPÉMÅL | ||
Benplass f/b: | 125,0/56,0/66,5* cm | 127,5/54,5/63,5* cm |
Takhøyde f/b: | 97,5/95,0 cm | 98,0/91,0 cm |
Kupébredde f/b: | 138,0/110,0 cm | 135,0/100,0 cm |
* = avstand mellom for- og bakseterygg målt med en 175 cm lang sjåfør ved rattet | ||
BAGASJEROM | ||
Lengde som 4/2-seter: | 76,0/144,0 cm | 70,0/* cm |
Bredde: | 99,0 cm | 93,0 cm |
Høyde: | 39,0 cm | 39,0/30,0** cm |
Volum: | 260 liter | 260–305 liter |
Lukebredde: | 87,0 cm | 73,0 cm |
Lukehøyde: | 33,0 cm | 54,0 cm |
Lasteterskel: | 67,5 cm | 66,0 cm |
* = Bakseteryggen kan ikke legges ned i BMW, men den har åpning til ski | ||
** = Høyde med taket oppe/nede | ||
VEKTER | ||
Egenvekt m/fører: | 1500 kg | 1505 kg |
Tillatt totalvekt: | 1925 kg | 1870 kg |
Nyttelast: | 425 kg | 365 kg |
Maks tilhengervekt: | 1400 kg | 1200 kg |
Tillatt vogntogvekt: | 3325 kg | 3145 kg |
Vekt/effekt: | 9,3 kg/hk | 8,8 kg/hk |
Vekt/dreiemoment: | 6,0 kg/Nm | 7,1 kg/Nm |
AKSELERASJON | ||
0 til 80 km/t: | 6,1 sek | 7,2 sek |
0 til 100 km/t: | 8,2 sek | 11,1 sek |
0 til 100 km/t fabrikk: | 8,3 sek | 8,4 sek |
50 til 80 km/t i 3.-gear: | 3,9 sek | 4,9 sek |
70 til 100 km/t i 5.-gear: | 7,0 sek | 8,7 sek |
Toppfart: | 218 km/t | 220 km/t |
Bremselengde fra 80 km/t: | 23,4 m | 23,7 m |
FORBRUK | ||
Forbruk bykjøring: | 1,00 l/mil | 0,89 l/mil |
Forbruk landevei: | 0,57 l/mil | 0,52 l/mil |
Forbruk snitt: | 0,73 l/mil | 0,66 l/mil |
CO2-utslipp: | 174 g/km | 158 g/km |
Vårt testforbruk: | 0,908 l/mil | 0,877 l/mil |
Tankvolum: | 60 liter | 53 liter |
Teoretisk rekkevidde: | 821 km | 803 km |
STØY | ||
Akselerasjon: | 73 dBA | 75 dBA |
50 km/t: | 64 dBA | 63 dBA |
80 km/t: | 68 dBA | 67 dBA |
I tunnel 80 km/t: | 77 dBA | 77 dBA |
SPEEDOMETER | ||
50 km/t = | 50 km/t | 48 km/t |
80 km/t = | 80 km/t | 77 km/t |