-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
BMW 118d: Kjøreglede med miljøprofil
Det var flere av testsjåførene som, etter en titt på kartet for den neste etappen, forsøkte lyve på seg at det var deres tur til å kjøre BMWen.
Denne bilen gir rett og slett svært liten følelse av å kjøre en eco-bil. Rattet er tykt og sportslig og styrefølelsen er helt fantastisk.
Sittestillingen er svært god og kjøreegenskapene står godt i stil.
Start/stopp-funksjonen slår inn raskt når du blir stående og displayet guider deg til å velge det gunstigste gearet.
Om man skal finne frem til negative ting på BMWen er det kanskje litt vindsus rundt vinduene og det faktum at det nok kan være vanskelig å leve opp til de lovede forbrukstallene fordi bilen på alle måter inviterer til å kjøre langt mer sportslig enn det som må regnes som økonomisk.
Bilen er også den klart dyreste av bilene i testen – ikke minst fordi ekstrautstyret beløper seg til over 100.000 kroner.
Testforbruket endte med et snitt på 0,510 liter pr mil – noe som var en gledelig overraskelse.
Les vår vurdering av:
Peugeot 308 Hdi
BMW 118d Efficent Dynamics
Volkwagen Golf Bluemotion
Ford Focus ECOnetics