-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Toyota Prius: Ledestjernen
Ingen annen produsent har lagt mer ressurser og prestisje ned i å utvikle hybridtekologi enn Toyota.
750.000 Priuser er solgt på verdensbasis, og gjennomslagskraften man har hatt både ovenfor myndigheter og media er imponerende. Til tross for sitt karakteristiske utseende er den ikke særere enn at det er spiselig for mange.
Det som er smart med Prius er at til tross for at teknologien er kompleks er teorien enkel og enkel å forstå.
Kreftene kommer enten fra den 1,5 liters bensinmotoren, eller fra den elektriske motoren. Batteriet blir ladet opp av motoren og energi som genereres gjennom bremsing.
På vår tur over fjellet benyttet vi oss også av funksjonen som gir ekstra motorbrems og samtidig ekstra ladning av batteriet når vi var på vei ned de bratte bakkene. Dermed hadde vi alltid toppet opp batteriet når vi tok fatt på oppoverbakkene igjen.
Det tar litt tid å venne seg til når går bare på strøm og du ruller frem uten en lyd, men vi ble litt overrasket over det høye turtallet som den trinnløse girkassen gir under rask kjøring på vanlig vei.
På minussiden kommer et gammelmodig førermiljø, dårlig styrefølelse, og manglende mulighet for tilhengerfeste. Den er imidlertid godt utstyrt som standard med ryggekamera, navigasjon og parkeringsautomatikk.
Vi hadde liten tro på at Prius ville profittere på kjøreruten vår som var mye landevei og lite bykjøring, men testens den stakk likevel av med testens laveste forbruk på 0,457 l/mil.
Les vår vurdering av:
Peugeot 308 Hdi
BMW 118d Efficent Dynamics
Volkwagen Golf Bluemotion
Ford Focus ECOnetics