-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Peugeot 308: Referansen
Peugeot har med sine HDi-motorer vist seg å være et merke med relativt lavt forbruk blant hverdagsbilene.
Den som følger med på tv-reklamen har muligens sett en film som utroper Peugeot til verdensrekordholder i lavt forbruk.
Under testing i Australia skal den ha kjørt 2020 kilometer på en tank diesel, noe som gir et snittforbruk på 0,33 liter per mil.
Vi må fastslå at vår del av Norge nok var mer kupert – og at vi aldri var i nærheten av å oppnå den type resultater.
Vår 308 er utstyrt med Peugeots EMG-gikasse. Det betyr i praksis en elektronisk styrt manuell kasse som over fire prosent lavere forbruk enn med en tradisjonell femtrinns gearkasse.
Etter anbefaling fra importøren valgte vi å kjøre bilen primært ved å gire den med spakene på rattet. Det gir definitivt best flyt i kjøringen.
På den negative siden bemerkes enkle dørpakninger som gir en litt kjip lyd når du slår igjen døra og et hjuloppheng som ikke henger helt med når det blir presset.
Bilen har lett for å steppe sideveis på dårlig underlag. 308 kommer best til sin rett når man skal spise mange mil på gode veier. Da sitter du med en klar følelse av å kjøre en større bil enn det du faktisk gjør. Våre målinger viste et snittforbruk på 0,530 liter pr mil.
Les vår vurdering av:
Peugeot 308 Hdi
BMW 118d Efficent Dynamics
Volkwagen Golf Bluemotion
Ford Focus ECOnetics