Fiat 500 by Diesel

Fiat 500 by Diesel

Fiat 500 by Diesel

Fiat 500 by Diesel

Fiat 500 by Diesel

Fiat 500 by Diesel

Fiat 500 by Diesel

Fiat 500 by Diesel

Fiat 500 by Marco Reklame

Fiat 500 by Marco Reklame

Fiat 500 by Marco Reklame

Fiat 500 by Marco Reklame

Fiat 500 by Marco Reklame

Fiat 500 by Marco Reklame

Fiat 500 Diesel uten diesel

Harry med krokodilleskinnsveske til mor som julepresang? Hva med en Fiat 500 Crocodile Edition i stedet? Og en Diesel-utgave til dattera?

Publisert Sist oppdatert

Det er ikke så ofte vi har spesielle norske utgaver av kjente bilmodeller.

Prøvde ikke Nissan seg med en Micra Tique en gang?

Det har vært et par andre.

Og nå har vi en som virkelig vekker oppsikt. En slags “See You later, Alligator”-modell.

Det er Fiat, Alfa og Suzuki-forhandleren på Ensjø, en RSA-filial av importøren, som har gjort denne. Sammen med Marco Reklame fant de på et skikkelig alternativ til bling’ete krokodilleskinnsvesker eller -sko.

Dyrevern
Akkurat denne utgaven er en overflate som krokodilleskinn, og folien er valgt ut og montert sammen med Marco Reklame.

Selvfølgelig på en Fiat 500 – den mest fashion av alle forhandlerens modeller.

Men Marco Reklame kan også levere andre overflater, og på denne måten oppnår man jo ikke bare en meget spesiell effekt, man unngår også konfrontasjoner med dyrevern-forkjempere.

I hvert fall etter at man har forklart hva det dreier seg om – ser du ikke nøye etter, er det godt mulig å ta feil.

Også Diesel
Og dersom du også har en datter, eller en sønn, som fortjener en tilsvarende oppmerksomhet, så har den samme forhandleren en annen spesialmodell på utstillingsgulvet.

Fiat 500 by Diesel.

Ikke bare en bil for den moderne denim-generasjonen, men også en bil for oss som ikke kan fordra Diesel. For Diesel-utgaven kan selvfølgelig også leveres med Fiats progressive bensinmotorer.

Det er selvfølgelig fare for at man kommer til å oppleve et ”Hva i schwarte! Har du fylt diesel på den? Idiot!!” hvis man låner den bort, så ikke gjør det.

Det var Diesel-sjefen, Renzo Rossi, som tok initiativet til spesialbilen, som blir ganske lite eksklusiv – 10.000 eksemplarer skal produseres på to år, og det praktiske arbeidet er gjort av Fiats designsjef Roberto Giolito og Diesels designtopp, Lars Schwartz.

Nye utvendige farger, blant annet kommer det matt svart. Nye felger for 16-tommers dekk og et par åpenbare endringer både i front og hekk. Og selvfølgelig er sterk denim-preg innvendig, der du blant annet finner gjenklang av jeans-lommene på sidene av forsetene.

Med Diesel-logoen på instrumentene er du aldri i tvil om at du kjører noe spesielt.

Spesialmodellen har sin egen hjemmeside her

Powered by Labrador CMS